В момента текат концесионните анализи свързани с Пристанище Варна, Фериботния комплекс и терминалите на Пристанище Варна Запад. До края на септември те трябва да бъдат готови, а преди края на годината концесионните процедури на част от обектите ще бъдат стартирани. Това обяви във Варна министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков, предаде кореспондентът на БГНЕС за региона. Цветков допълни, че всичко това е част от Общата стратегия на МТИТС за концесиониране на обекти от транспортната инфраструктура и през тази година се подготвят 10 обекта от пристанищната инфраструктура, летищната, автомобилната и жп гарите. Министър Цветков съобщи, че 5 големи гари се подготвят за отдаване на концесия. Това са Централна гара София, гара Подуяне, гара Пловдив, гара Бургас и гара Варна. Целта е да се привлекат частни инвестиции и там, където има възможност до гарите да бъдат изградени и автогари. По думите му по този начин ще може да се подобрят жп и автомобилния превоз, като се предлага съчетан общ билет до различни точки, в които няма изградена жп инфраструктура. През август ще стане ясно каква ще е процедурата по преместването на контейнерния терминал от пристанище Варна в пристанище Варна Запад, заяви Цветков. Той допълни, че специализираната мисия за устойчивост на проекта на Японската банка за международно сътрудничество все още е в България и продължава да работи. След като тя изготви своите анализи, ще стане ясно както нейното становище за проекта, а също и на Японската агенция за развитие. По повод заплахите за блокиране на пътищата от превозвачи заради спирането на ТИР-овете за по 5 часа през уикендите, министър Цветков заяви, че това е несериозно. По думите му тези ограничения са въведени с цел да бъдат предотвратени нещастни пътни инциденти, тъй като август е най-натовареният летен месец за почивки в България. По думите на министър Цветков, нелегалните превози в момента не могат да бъдат преборени окончателно с лостовете, които законодателството в момента позволява. Той допълни, че след приемането на новия Закон за автомобилните превози през септември нещата ще се променят, тъй като санкциите там са много по-големи. Транспортният министър съобщи още, че през юли са били извършени 580 проверки и са съставени над 120 акта за нарушения. Във връзка със съдбата на спасителния кораб “Перун“ Цветков заяви, че за ремонта му в момента са нужни около 900 000 евро, но ИА “Морска администрация“ не разполага с тези средства. Той заяви, че ще се направи опит в бюджета за следващата година да бъдат осигурени нужните пари и “Перун“ да бъде ремонтиран, тъй като един нов кораб от неговия клас струва над 19 млн. евро. Съществува правен вакуум по отношение на туристическите полети на малките летателни средства, призна Цветков. Такива обаче ще бъдат въведени скоро, защото зачестяват оплакванията от опасни прелитания на малки частни самолети и моторни и безмоторни планери. По думите на министъра, в летните месеци има десетки такива полети на ден, особено над плажовете. Изпълнителният директор на ИА “Морска администрация“ Сергей Църнаклийски съобщи, че Министерството на финансите е заделило пари за издръжката на фериботната връзка в Белослав до края на годината. БГНЕС