С одобрените два проекта, представени вчера в общината -„Социален асистент и домашен помощник в семейна среда“ и „Домашен помощник в семейна среда“ ще започне подбора на социални асистенти и домашни помощници. Това ще стане през октомври-ноември след провеждане на информационната кампания и изясняване на срокове, условия и необходими документи. Желаещите да бъдат назначени на тези длъжности ще подават документи в общинското предприятие „От социални помощи към заетост“/ОП „ОСПЗ“/, а за селата до председателя на Сдружение „Северен шуменски селски район“. С кандидатите ще бъде проведени интервюта от Комисия по подбор за обявените длъжности. С предимство ще бъдат завършилите вече обучение при изпълнението на проекта на общината през 2008/2009 г. по ОП „Развитие на човешките ресурси“, както и лица с медицинско образование и с опит при представяне на тези услуги. Паралелно с това желаещите да ползват услугите на личен асистент и домашен помощник ще подават заявления и придружаващи документи в общинското предприятие ОП „ОСПЗ“, а за населените места до Дирекция „Социално подпомагане“-Шумен. За всяки кандидат-потребител ще бъде изготвена индивидуална оценка за потребностите от социалната услуга, според която ще бъде изготвено и класирането. Стойността на двата проекта е към 400 хил. лв. и те ще се изпълняват за 14 месеца, като назначените ще работят на пълен работен ден и ще получават възнаграждение от 288 лв. ШУМ.БГ