Все повече хора в България пазаруват по интернет, но с това нарастват и рисковете потребителят да стане жертва на измами и злоупотреби с кредитни карти, да попадне на некачествени стоки, на недобросъвестни търговци и правата му да бъдат нарушени, предупреждават от Асоциация “Активни потребители”. При дистанционна продажба потребителят има право да върне стоката до 7 работни дни от доставката и да получи парите си обратно, е първият важен съвет, които отправят от Активни потребители”. От там добавят, че най-уязвими са хората без опит, които тепърва навлизат в глобалната мрежа. Хиляди фалшиви интернет страници се появяват по света за кратко, за да направят бързи пари и да изчезнат. Това, че сайтът изглежда добре, не означава, че компанията е законна, подчертават от асоциацията. При пазаруване онлайн винаги има риск потребителят да хареса снимките и описанието на стоката в интернет, но да се разочарова, когато му я доставят и я изпробва на живо. В такъв случай от “Активни потребители” от съветват потребителя да се възползва от правото, което дава Законът за защита на потребителите и да върне продукта в рамките на 7 работни дни от доставката, като си получи парите обратно. Не е необходимо да дава обяснения защо си е променил решението. Важно е да запази документа, удостоверяващ връщането на стоката. Другите важни съвети при покупката онлайн гласят следното: “Дистанционната продажба на лекарства, хомеопатични продукти, хранителни добавки и други медицински продукти е строго забранена. Не ги купувайте по интернет”. “Ако на интернет страницата информацията за търговеца не е ясна или липсват данни за контакт с него, не купувайте оттам”. “Винаги запазвайте или разпечатвайте копие от заявлението и потвърждението за покупка, общите условия за продажба и описанието на това, което купувате”. “Не давайте кредитна карта на деца. Те лесно могат да бъдат подведени и да купят нежелани стоки”, съветват още от Асоциация “Активни потребители”. /БГНЕС