Борисов: 20 години са натискали пристанищата надолу?
В последните 20 години не само, че не се е работило България да стане транспортен център, а е работено портовете в Румъния и Гърция да се развиват мощно. Това заяви в пристанищен комплекс Варна Запад премиерът Бойко Борисов.
Премиерът присъства на пресконференция на която бяха представени транспортните проекти за развитие на българските морски и речни пристанища.
Според него не е изключено пристанищата в страната да са били умишлено "натискани надолу".
Според него през този период северната и южната ни съседки са развивали портовете си в Констанца, Пирея и Солун с над 1 млрд. евро солидарни пари от Европа, докато България е теглила заем от Япония, за който в момента плаща 16 млн. долара годишно, без да е направено нищо с тези пари.
Борисов коментира още, че схемата за източване на държавата е много стара и е стартирала още в края на 90-те години.
Думите му бяха подкрепени от сегашния областен управител на Бургас Константин Гребенаров, който през 2000 г. е работил в Националната служба за сигурност в морския град.
Той разказа, че по това време са били накарани да изготвят справка какво ще се случи с порта в Бургас, ако един ден комбинат "Кремиковци" бъде затворен.
Въпреки негативната справка е било взето решение да се строи терминал за опасни наливни товари, за чието спасение в момента има идея той да бъде превърнат в терминал за съхранение, обработка и транспорт на сгъстен газ.
Според премиера още тогава е било замисляно комбинат "Кремиковци" да бъде фалиран. Той съобщи още, че
Европейската комисия (ЕК) няма да ни даде пари за "Кремиковци" - това ще бъде техният отговор тази седмица, защото те смятат, че това е държавна дотация.
Според Борисов в цялостната схема са били вкарани и магистралите. Той се аргументира, че в България за последните 20 години не е завършена нито една магистрала. Борисов заяви, че с тези разбити пътища нито един шофьор на ТИР не желае да кара в България.
Премиерът обаче се ангажира през следващите 7-8 години неговото правителство да завърши всички магистрали в страната. Той съобщи, че се очаква да стартира строежът на АМ "Струма" и АМ "Марица";според него до 2012 г. ще бъде завършена АМ "Тракия". Още в петък ще бъде пуснат ЛОТ 4 от Ямбол до Карнобат, а след това и ЛОТ 5 от Бургас за Варна, защото в момента било най-важно именно това трасе, тъй като ще свързва Лом със Солун и ще бъде направено с европейски пари.
Борисов каза още, че ще посети САЩ и там се надява да разговаря с колегата си от Китай. По думите му ще се търсят възможности за публично-частно партньорство в пристанищната сфера. Той заключи, че ще се търсят инвестиции и от големи товародатели.
Във Варна премиерът Бойко Борисов пристигна в компанията на финансовия министър Симеон Дянков.
БГНЕС
123
5
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Вън Мутро Проста
Така като смятам, в тези 20 влиза и неговата една година от управление! Явно говори и срещу себе си ..
нов българин
Добре бе, пич, а за магистрали в северна България защо никой не споменава? Нима варненското пристанище е малко и маловажно? Северна България е тотално отписана он магистралните планове въпреки, че към Русе и към Варна има доста сериозен трафик не само в туристическия сезон. Бате Бойко упорито подпира Пловдив, Стара Загора и Бургас за сметка на Русе и Варна. Шумен и Плевен не ги слагам, те са минали величия и лежат на стари лаври. Господа управляващи, мислете и за нашата България!
do Now bylgarin
Ewala 4owek...
Анонимен
явно са отписали напълно шуменско а шуменска област е във най окаяно положение а бе то трап до трап цели дупки като ями каква кола ще имаш здрава нова та то само София та София ами да отцепим България тогава