Всеки, който разполага с данни, че общински съветник или кмет има частен интерес, който ще повлияе при вземане на решение, ще може да сигнализира. Сигналът се подава писмено в деловодството на Общината. Това е записано в Правилата за предотвратяване и разкриване на конфликт на интереси на общински съветници и кметове в Община Шумен, приети на заседание днес на Постоянната комисия „Правна и опазване на обществения ред“. Те се отнасят за лицата, заемащи публични длъжности - кметовете и заместник-кметовете на общината и общинските съветници. При подадени анонимни сигнали комисията, избрана от Общинския съвет, ще решава дали да бъдат разглеждани. В случай, че сигналът засяга лице от състава на комисията, той се разглежда без негово участие, като се включва един от резервните й членове. Сигналите се представят от деловодството до председателя на комисията за образуване на проверка като тя изслушва лицето, събира доказателства за случая и може да изисква допълнителна информация и документи от държавни и местни органи и други институции. В случаите, когато решението, с което е установен конфликт на интереси не е обжалвано, в тридневен срок от влизането му в сила се изпраща на Административен съд Шумен. Ако се установи конфликт на интереси с влязъл в сила акт, тогава се явява основание за прекратяване на мандата на общинския съветник или кмет. ШУМ.БГ