Преминаването през опасното кръстовище на пътя между Шумен и кв. „Макак“ ще бъде реорганизирано, чрез изграждане на кръгово движение. Средствата ще бъдат осигурени от държавния бюджет. Това стана ясно на пресконференция днес, свикана от областния управител Димитър Александров, на която присъства директорът на Областното пътно управление Димитър Ковачев. Двамата в понеделник са провели разговори с управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура” в София.
“Имаме зелена светлина за проекта, като той ще бъде изцяло финансиран от АПИ”, каза Димитър Александров. Димитър Ковачев обясни, че проектирането на кръгово движение ще струва 15 хил.лв, а самото му изграждане още около 200 хил.лв. От агенцията са се съгласили да финансират кръстовище с радиус 49 метра, но за целта община Шумен трябва да преобразува терена в “урбанизирана територия”, за да може съгасно Закона за движение по пътищата да се направи кръстовище с радиус 49 метра, като в град. Другият вариант е бил земята да остане държавна, но в такъв случай е трябвало да се отчуждят около 3 декара, за да се направи кръгово с по-голям диаметър, като за главен републикански път. Това обаче щяло да струва много повече пари. Преди 2 години имаше идея за поставяне на светофарна уредба на въпросното кръстовище, но тя не бе реализирана.
“Старото решение за поставяне на светофар не е много удачно, защото хората не очакват такова нещо на главен път и мисля, че така щяха да се създадат предпоставки за тежки ПТП”, каза областният управител.
“Може би кръговото е по-добро решение от никакво или слагане на светофар. Общината ще съдейства”, каза за ШУМ.БГ главният архитект на Шумен Огнян Гърбев.
Според Димитър Ковачев строежът на кръговото може да започне през април или май догодина, след като се смени статута на земята и се направи обществена поръчка за избор на изпълнител.

ШУМ.БГ
Коментари
?
Сега и пари за референдум ли да краднат?
Stroitelen injener
Na 4erteja qsno se vijda 4e DIAMETURA e 47 metra i neshto, a ne kakto e napisano v novinata RADIUS 49 metra
курсант
Боже прибери си верисиите от кога е директор.
Познавам го този от резерва. За нищо не става като беше във военното беше абсолютна НУЛА. Като се пенсионират изгонените шефове ли ги правите.
...
Комунистите се възпитават в себелюбие и фанатизъм.На тях не трябва да им се говори истината а само това, което на тях ще донесе печалба.Който рови в печалбите им е с прерязано гърло.
Анонимен
Тоз директор сега от коя политическа сила е.Като беше корсант беше БКП.После сдс-дпс-ндсв бсп. Сега да не е от герб.
Дедовия
Абе най-добре е тап да се направи мост и пътуващите към Макак да си минават по него, а трафика отдоло да не се нарушава с глупаво кръгово движение.
инженер ганев
в цял свят рисковите кръстовища са кръгови , това е много правилна идея - браво ако се направи
Малинов
Кръстовище с кръгова организация означава задръствания, чувствително намаляване на скоростта (под 40 км/ч) и когато това е на такава основна пътна артерия си е просто недомислие, да не кажа инфантилизъм.
Най-доброто и безопасно съоръжение е детелината. Освен това в посока югоизток има денивелация, която ще поеме водата и няма да има наводняване като под мостовете на жп линията в града.
Единственият недостатък е, че ще ледясва по-лесно, особено опасен ще е увеличения наклон към Макак, но пък почистващите фирми могат да бъдат притиснати и да си вършат работата.
Кръговото там НЯМА да намали катастрофите, а ще ги УВЕЛИЧИ! Пример - Петолъчката ...
Къпинов
Примера с Петолъчката не е много удачен, защото там автомобилите се насочват в кръговото само ако завиват на ляво. Тук всички автомобили ще минават през кръговото, което в случая е най-оптималното решение. Стискам палци то да стане факт, колкото се може по-скоро!