Следващата година нулева за пътищата от първи и втори клас
Когато се заговори за строителство в България, първото нещо, което се споменава са недостроените магистрали, заяви пред БГНЕС изпълнителният директор на камарата на строителите в България инж. Иван Бойков.
Вече няколко десетилетия очакваме да се движим по най-високия клас пътища, но все още завършването Хемус, Тракия, Марица и т.н. изглеждат като далечна перспектива. Според него не злоупотреби, а неопитни администрации стоят в основата на многолетните нереализирани проекти. Инж. Бойков заяви това по време на откриването на новия офис на областното представителство на камарата на строителите в Търговище. "Не мисля, че става въпрос за злоупотреби. По-скоро е липса на координация, липса на опит, ниско ниво на администрацията, смяна на властта и серия от подобни неща. Така че, не може да се каже, че има злоупотреби, а може би не свършена до край работа" – сподели строителят и уточни: "Ние сменяме много често държавната администрация, едни хора си отиват и идват нови. Те започват отначало, но една магистрала се прави във времето и със последователност". Според Бойков е възможно през следващите 4-5 години магистралите да приключат. Той обаче е на мнението, че по-тежко е положението с останалите пътища. Артериите от първи и втори клас касаят повече хора – онези, които живеят в градовете и селата. Изискват доста средства, а те се отпускат от Държавния бюджет. "В тази криза просто няма да има пари. Считам, че следващата година ще бъде нулева в това отношение", прогнозира инж. Бойков. Той каза, че България е като средно европейските страни и има страшно много пътища. Недостатъчно внимание се обръща и на индустриалното строителство, защото е съвсем малко като обем. Всъщност то е от съществено значение в частта му за инфраструктура, а финансирането е по линия на фондовете. Близо 4 млрд. евро трябва да усвои България до 2013 г., но към момента почти няма проекти. От тях са платени едва 7 %, а 30 % са договорирани. "Там нещата все още не вървят в необходимото темпо и има опасност да загубим много пари, което да даде лоша стартова база за следващия програмен период на страната", смята Иван Бойков. Той се надява от следващата година да стартират повече проекти по програма "Регионално развитие" и "Околна среда". Надеждите се свързват и с програмата за развитие на селските райони, защото се свързва с изграждането на малки пътища, ВиК, хотели и т.н. "Това е една много хубава програма, която ще бъде глътка въздух за малките и средни фирми, които работят в Общините" – изрази мнение строителят. Негативната равносметка от кризата за строителния бранш е, че повече от 80 хил. човека са останали без работа. По официални данни заетите в тази сфера са били близо 260 хил., докато към момента са едва 140 хил. души. За в бъдеще надеждите на строителите са свързани с пролетта на следващата година. Те очакват през зимата да има поръчки и нови търгове, а през април да стартират дейностите и усвояването на средствата. Строителната камара възнамеряват скоро да се заемат с поредната благотворителна инициатива. След като обновиха "дома" на Кольо Фичето, сега строителите имат идея да ремонтират паметникът на Цар Освободител в София. /БГНЕС
117
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар