Приемът на документи за социалната услуга „личен асистент“ стартира от вчера, съобщи на пресконференция днес зам.-кметът по здравеопазване и социална политика в Община Шумен Седат Кадир. Това е първият етап от проекта „Подкрепа за достоен живот”, чрез който Агенция за социално подпомагане, в партньорство с Община Шумен започва предоставянето на социалната услуга. В този първи етап, който ще приключи на 22 ноември ще бъдат наети 26 лица, уточни Кадир. Право на „личен асистент“ имат лица с трайни увреждания, които не са в състояние да се самообслужват. Това са хора с 90% и над 90% степен на трайно намалена работоспособност с или без определена чужда помощ, лица с по-нисък процент трайно увреждане – с установена невъзможност за самостоятелно обслужване и организиране на бита; Деца на възраст от 16 до 18 години, с 50% и над 50% степен на трайно увреждане, с определена чужда помощ или с установена невъзможност за самостоятелно обслужване. „Лични асистенти“ могат да бъдат безработни лица, трудово заети лица, наети или самонаети, които могат да извършват допълнителен почасов труд и неактивни лица – студенти или придобили право на пенсия, които могат да извършват допълнителен почасов труд. Възнаграждението на „личния асистент“ ще бъде 240 лв. месечно, което се равнява на 120 часа труд. Вторият етап от проекта ще се проведе от 10 до 24 януари 2011 г., когато ще бъдат отпуснати 45 бройки, а за третият етап – от 8 до 22 ноември 2011 година все още не са определени бройките, стана ясно на пресконференцията днес. Документи се приемат в Общинско предприятие „От социални помощи към заетост” на ул. „Цар Иван Александър” № 81, ет. V. Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд. ШУМ.БГ