Самолетът на Качински е катастрофирал поради натиск върху пилота
Катастрофата със самолета на покойния полски президент Лех Качински се дължи на недостатъчна подготовка на екипажа и на решението да се извърши приземяване въпреки предупрежденията за лоши метеорологични условия, гласят оповестените днес заключения на разследващата комисия.
Ръководителката на междуправителствената авиационна комисия (МАК)Татяна Анодина обясни на пресконференция в Москва, че екипажът е направил опит за кацане въпреки "многото информации за лошите метеорологични условия, които са били неподходящи". "Причините за инцидента със самолета Ту-154М на република Полша са значителни недостатъци в организацията на полета и в подготовката на членовете на екипажа", подчерта тя. Съгласно доклада на МАК на борда на самолета преди катастрофата не е имало взрив или пожар. Преди излитането си от Варшава той е бил в изправност и отказ на двигатели по време на полета не е имало. Началото на екстрената ситуация е настъпило, когато екипажът е отказал да се насочи към резервното летище, което му е било препоръчано заради неблагоприятните метеорологични условия. Причина за отказа е, че екипажът се е опасявал от негативна реакция на президента Качински, ако самолетът кацне на резервното летище. Адонина подчерта, че диспечерът, водещ полета, не е давал на екипажа разрешение за кацане. Освен това командирът не е имал достатъчно добра подготовка за приземяване на машината при дадените условия, на ръчен режим и по неточни системи. По-конкретно екипажът е бил предупреден, че видимостта на пистата е 200 м., докато минималната изисквана видимост на летището в Смоленск е 1000 м. Това предупреждение обаче е било пренебрегнато. Според Адонина допълнителен негативен фактор е било присъствието в пилотската кабина на командващия на полските ВВС, в чиято кръв е установена наличност на 0,6 промила алкохол. Заключението на технически експерти и авиационни психолози, включително полски, е, че присъствието му в кабината непосредствено преди катастрофата е оказало "психологически натиск върху командира да вземе решение за приземяване при условия на неоправдан риск и с доминираща цел то да бъде извършено на всяка цена". /Интерфакс
Като пилот мога да кажа, че основната причина за катастрофата е организационна - неправилно решение от полското ръководство при очакваната метеорологична обстановка да се лети за Смоленск в последните часове
преди церемонията.Пътуването е трябвало да се извърши с влак или със самолет до летище с добри метеоусловия.
Груба грешка е целият политически и военен елит на една страна да пътува в едно превозно средство, в това число и самолет. При такова мероприятие винаги трябва да има резерв във време и способ за предвижване
Добавям: Има принцип в авиацията и флота - командирът
сам оценява обстановката и сам взема решение. Никой не може да го накара насила, за което си носи отговорността, включително и за живото на пасажерите, независимо какви са те. Груба грешка е на началника да заповядва на командира на самолета /кораба/ какво да прави, още повече да го насилва да кацне, когато метеоусловията не съотвестват нито на подготовката на командира на екипажа, нито на минимума на самолета и летището за кацане.
Добавям: При създалата се обстановка правилното решение е било да се испълнят указанията на авиодиспечера на летищке Смоленск и да се кацне на летище с подходящи метеоусловия. Такова е имало на 150км. Да се забави церемонията с 2 часа, но хората щяха да бъдат живи. Техниката позволява кацане при много малка видимост /както се казва на авиац. език - под минимума/, но нервите на пилотите не са издържали, за което не можем да ги виним. Извод: Никога не се прави на велик!!!
Точно същото си мисля, г-н Калев от самото начало! Обсъждахме го и всички бяха на мнение, че ще има големи спорове на политическа основа, но истината ще е тази.
Никой пилот не би се съгласил да натовари цял самолет с български политици. Тия шебеци ще се сбият и ще съборят самолета. В най-добрия случай ще осерат непоправимо интериора.
Коментари
.,.,.,
а какво сочат данните от черната кутия или тези самолети нямат такива?
чочо
Защо ми се струва ,че кагебистите нещо прикриват,стилът им на разсъждения нещо ми подсказва за това.
николай калев
Като пилот мога да кажа, че основната причина за катастрофата е организационна - неправилно решение от полското ръководство при очакваната метеорологична обстановка да се лети за Смоленск в последните часове
преди церемонията.Пътуването е трябвало да се извърши с влак или със самолет до летище с добри метеоусловия.
Груба грешка е целият политически и военен елит на една страна да пътува в едно превозно средство, в това число и самолет. При такова мероприятие винаги трябва да има резерв във време и способ за предвижване
Николай Калев
Добавям: Има принцип в авиацията и флота - командирът
сам оценява обстановката и сам взема решение. Никой не може да го накара насила, за което си носи отговорността, включително и за живото на пасажерите, независимо какви са те. Груба грешка е на началника да заповядва на командира на самолета /кораба/ какво да прави, още повече да го насилва да кацне, когато метеоусловията не съотвестват нито на подготовката на командира на екипажа, нито на минимума на самолета и летището за кацане.
николай Калев
Добавям: При създалата се обстановка правилното решение е било да се испълнят указанията на авиодиспечера на летищке Смоленск и да се кацне на летище с подходящи метеоусловия. Такова е имало на 150км. Да се забави церемонията с 2 часа, но хората щяха да бъдат живи. Техниката позволява кацане при много малка видимост /както се казва на авиац. език - под минимума/, но нервите на пилотите не са издържали, за което не можем да ги виним. Извод: Никога не се прави на велик!!!
Виц
защо ми се струва че Чочко всичко знае и може
трябва да звънна на ББ да назначи това свидно гъзо..близо момче на някоя службица
Огнян Пейчев
Точно същото си мисля, г-н Калев от самото начало! Обсъждахме го и всички бяха на мнение, че ще има големи спорове на политическа основа, но истината ще е тази.
Анонимен
искам един такъв самолет с български политици да се разбие!
Шмоко
Никой пилот не би се съгласил да натовари цял самолет с български политици. Тия шебеци ще се сбият и ще съборят самолета. В най-добрия случай ще осерат непоправимо интериора.