Събиране на такси за необитаеми жилища, събиране на такса смет, а неизвършване на сметосъбиране и сметоизвозване, както и поставяне на допълнителни кофи за смет са сред най-критичните бележки и жалби на граждани, отправяни пред градоначалника в приемните му дни. Това сочи статистиката от 160-те писмени сигнали, жалби и предложения за първите шест месеца на годината, каза за ШУМ.БГ Живка Георгиева – гл.специалист в отдел „Предложения, сигнали и жалби на граждани” в общината. Тя допълни, че броят им нараства на 240, ако се вземат предвид и тези, проведени в лични разговори и контакти. Над 30 са направените конкретни предложения. „Хората желаят най-вече да се насочат усилията към благоустройство на междублоковите пространства, оформяне на детски площадки, ремонт на повредени съоръжения, облекчаване на уличното натоварване с превозни средства”, уточни Георгиева. Тя коментира, че по предложения и молби на гражданите, предимно от кварталите, е извършено машинно преасфалтиране на улиците „Вардар”, „Червена стена”, „Цв. Кънчева”, „П. Българанов”, ремонт на тротоари до математическа гимназия, пл.„Ал. Стамболийски”, „8-ми март” и ул.„Ивайло”, ул.„Априлов”, а към момента ремонтни дейности се извършват по ул.„Ген. Драгомиров”. По молба и сигнали на граждани е извършено цялостно и частично осветление на 4 улици в града. Отстранени са аварии на улици във Ветрище, Мадара, Черенча, Мараш, Новосел, Струйно. От поставените проблеми най-трудни за решаване са тези за незавършено строителство, нерегламентираните сметища, течове по горните етажи, спорове между съседи за етажна собственост или при градоустройствени промени, смята Георгиева и уточнява, че повечето случаи са извън правомощията на общината, но въпреки това гражданите са консултирани. От сигналите става ясно, че хората търсят съдействие и информация за общински и държавни структури, предоставящи услуги на граждани. Те се нуждаят от указване на действията, които следва да предприемат за законосъобразно решаване на поставените от тях проблеми. Не са редки и сигналите от общ характер – оплаквания за недопустим шум от търговски обекти, ограничения за работното им време, замърсяване на околни пространства, при отглеждане на животни и неспазване на хигиенни норми. ШУМ.БГ