Местният парламент гласува бюджета на Шумен за 2011-та да бъде в размер на 65 млн.лв. По време на тричасовия дебат стана ясно, че Общината има 2,127 млн.лв неразплатени сметки от миналата година, а не както обяви първоначално администрацията 1 млн.лв. “Просрочените задължения са посочени 1,011 милиона, а при справката, която едва вчера ни дадохте се вижда, че те са двойно повече – само за капиталови разходи дължим 1,3 млн.лв, за администрация 300 хиляди и за образование 200 хиляди. Никой не можа да каже как тези пари са вградени в бюджета“, каза общинският съветник Христо Дечев. Зам-кметът по бюджет и финанси Александър Генчев призна, че Общината има и други нефактурирани разходи, но те са по договори и падежните дати за плащане не са настъпили. “В икономиката има много важен принцип - принципът на чергата. Трябва да се приземим към нашите реалности“, каза Дечев. Той подчерта, че кметът не е актуализирал администрацията си и реално не е предприел никакви антикризисни мерки, а дори напротив – увеличени са представителните разходи на общинските чиновници. Дебат предизвика заделянето на 30 хил.лв за ремонт на млечната кухня в „Боян Българанов“, която бе закрита от РИОКОЗ. Кметът Костов обаче обеща пари за нея да се търсят при актуализацията на бюджета, като намекна, че няма голяма необходимост от кухнята, тъй като имала само 53 потребители. Въпреки липсата на пари обаче Съветът прие допълнителни 30 хил.лв за изграждане на алея на възрожденците в двора на Шуменския университет. Относно представителните разходи градоначалникът заяви, че тези разходи не са каприз, а необходимост. „Това са пари за реклама, разходи за имиджа на Шумен, не са пари за кмета“, каза Костов. Така съветът гласува общата рамка на бюджета да бъде увеличена с 449 хил.лв, като парите ще се търсят от продажба на земя и сгради, както и повишена събираемост на данъците. Бюджетът бе приет с 22 гласа на съветниците от БСП, ДПС и двете Атаки на Румен Русев и на Стоян Весков. След края на сесията съветниците и кметския екип вдигнаха наздравица за приемането на бюджета. ШУМ.БГ