Служители на БДЖ спряха бързия влак Плевен - Варна на шуменската гара за час в знак на протест срещу съкращенията в системата. Жепейците настояха и за по-големи заплати, които според тях не са увеличавани от години.
Влакът пристигна на гарата в 10,03 ч. и трябваше да тръгне в 10,08 ч. Заради стачката обаче 80-те пътници в него ще са във Варна в 12,40 ч. вместо в 11,40. „Не знам за какво протестират, може и да имат основания, но сега страдаме ние пътниците. Трябваше да си решат проблемите на масата за преговори“, възмути се Здравко Георгиев, който не знаел, че ще трябва да чака на шуменската гара един час. Пред журналистите обаче повечето пътници споделиха, че са били информирани за стачката в железницата и се бяха подготвили за по-дългия път с вестници и книги.
На перона 20-те протестиращи служители на БДЖ се надпреварваха да обясняват колко ниски възнаграждения получават за труда си. „Основното ни искане е да увеличат заплатата ни и да започнат да ни изплащат добавките. Вземам заплата на 20-ти, на 25-ти вече няма нищо“, заяви ръководителят движение Живко Иванов. Колегата му Милчо Станчев обясни, че още миналата година КНСБ договорило 100-левови социални надбавки, но парите не били дадени. Стана ясно, че брутното им месечно възнаграждение е между 700 и 800 лв.
„Не искам един пенсионер да взема по-голяма пенсия от моята заплата, която след удръжките е всичко на всичко 800 лв“, каза и машинистът на влака Борислав Яначков от Плевен /на снимката най-долу/. Според него парите не стигат, защото в ръководството на БДЖ има корупция и компанията се източва.

Стачкуващите заплашиха, че ще продължат, докато държавата не удовлетвори всичките им искания.

ШУМ.БГ
Коментари
До 16:45
Ей примитивен комунист,имаш ли връзка с онова което заема част от черепната ти кутия.
sunshine
Съпругът ми е железничар. В БДЖ има много проблеми, които обществото трябва да признае- лоша инфраструктура,стари вагони и локомотиви,липса на достатъчно ремонтни депа, липса на механици на железопътните гари, липса на чистачи...освен това БДЖ е разделено на няколко "дружества"- пътнически превози, товарни превози, поддръжка на инфраструктура и други.Всяко от тях има огромна администрация, която получава много големи заплати.Освен това, преди две години част от железопътния превоз(товарния, печеливш) е даден на частни ЖП компании. Хора от администрацията са назначени като машинисти, ревизор-вагони и други длъжности, които няма как да изпълняват от канцелариите си.Железопътния транспорт в Европа е най- бързия, най- евтиния и е съобразен с европейските изисквания за икономичност и опазване на околната среда. Стискам палци на стачкуващите и на управляващите. За да може транспорта ни да стане европейски и от София до Шумен да не се пътува 9 часа...Страхувам се, обаче стачката на железничарите да не претърпи онзи провал, който понесе учителската стачка.Припомням само, че в неин резултат огромна част от успешните и креативни учители напуснаха сами системата, или тя ги отхвърли. Днес не е престижно да си учител
-
Хората искат справедливост а вие ги съдите,защо?!Нима в България е всичко наред че се отнасяте по този начин към проблема на БДЖ?800лв са нищо в сравнение на живота на пътниците които е поверен в тяхни ръце........а да не говорим за самия тяхен.Подкрепете тези подвижни мишени!
-
Тези хора преди години имаха униформи както МВР И МО,безплатна храна и ред други привилегии а сега,нищо освен подути от недоспиване очи и разтуптяни от страх сърца.
Анонимен 07
Осрахте се вече с защитата на жепейците,явно в главите ви има чип за ограничаване на мисълта.Както е тръгнало тяхната професия ще я искарате най-рискова,а не мислите ли че всяка професия има своите рискове,всички сте водени от безхаберието.
????
Защо не стачкуваха като изчезнаха милионите за нови вагони и за безкрайните далавери в БДЖ
ьь
СТИГА С ТЕЗИ ПРИВЕЛЕГИИ ЗАЩО ТРЯБВА ДА СЕ ДЕЛИМ И ОБЕМА НА РАБОТА ЕДНО ВРЕМЕ НЕ Е КАТО СЕГА
аз
защо не фотографирахте поне една жепейка, ами сте щракнали този мазношинист
до ????
Аз ще ти кажа,не стачкуваха защото парите изчезнаха по времето на червените,а сега стачкуват защото ги водят функционери на БСП,но стачката им не е както трябва не стачкуват всички а само симпатизантите на БСП,повярвайте говорих с работещ в железницата.