Българският пазар е отворен за други вносители на горива, в момента те са над 200, "Лукойл" има доминираща позиция, но не е монополист. Това заяви в кулоарите на НС днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков, предаде парламентарният репортер на БГНЕС. Запознат съм с доклада за цените на горивата, но той тепърва подлежи на анализ, за да има окончателно становище на управляващия орган МФ, посочи министърът. Не е възможно акциза на горивата да бъде променен, тъй като България изпълнява ангажименти, които е поела с присъединителния договор към ЕС, поясни той. За да се промени акцизът на горивото трябва да се направи анекс към договора за присъединяване, който да се преподпише с останалите 26 страни-членки на съюза, а за част от тях това означава - референдум, продължи той. Според него, на практика това е невъзможно. Ще обсъдим предложението да отпадне биодизела като компонента на дизела, съобщи Цветков. Ангажиментът да се използват 10% ВЕИ в горивата и в транспорта е дългосрочен, каза той. Цветков счита, че идеята е реализуема. В момента в МТИТС правят анализи съвместно с Министерството на финансите, за да се види дали ще се потвърди сериозният ефект от евентуалната корекция - от порядъка на 15-тина стотинки по-малко на литър като крайна цена. Възложена е проверка за наличие на картелно споразумение за цените на горивата на Комисията за защита на конкуренцията и Цветков очаква от нея по–бързо, до седмица да излезе с доклад. /БГНЕС