81% от гражданите на ЕС притежават в домакинството си автомобил
В ЕС преобладава транспортът с частни моторни превозни средства: 81% от гражданите на ЕС притежават в домакинството си автомобил, сочи проучване на Евробарометър.
Мнозинството от гражданите на ЕС (51%) посочват автомобила като свой основен начин на придвижване пред градския транспорт (21%), придвижването пеша (15%) и мотоциклета (2%). Подобренията в обществения транспорт, като по-добрия график (29%) и по-добрите връзки до редовни дестинации (28%) биха насърчили гражданите, които ползват в ежедневните си придвижвания най-вече автомобилите си да карат по-рядко. Същевременно, забележителна част от използващите автомобили (22%) посочват, че при никакви обстоятелства не биха ги използвали по-рядко. Огромната част от гражданите на ЕС (78%) споделят мнението, че видът на автомобила и начинът, по който човек си служи с него се отразяват значително върху околната среда. Мнозинството от запитаните (35%) смятат, че най-лесно ще се намалят емисиите на въглероден двуокис (CO2) от пътния транспорт чрез разрешаване продажбата единствено на по-малко замърсяващи превозни средства. Други 30% смятат, че емисиите на CO2 могат да се намалят най-ефективно чрез данъчни облекчения, които да насърчават закупуването на икономични превозни средства. На въпроса какъв метод са използвали през последната година за да пестят гориво, повече от половината запитани - в качеството им на първи шофьор в домакинството, отговарят, че са променили своя стил на каране (57%) или са се придвижвали повече пеша или с колело (56%). По-малък брой запитани са използвали обществения транспорт по-често (26%) или са заменили автомобила си с по-икономичен (25%), докато 16% не са използвали нито един от посочените във въпросника методи, а 4% са приложили всички посочени методи за пестене на гориво. Според 36% от гражданите на ЕС, най-добрият начин за насърчаване използването на биогорива е като се намали цената им, чрез данъчни облекчения. Втората по популярност мярка (32%) е да се определят задължителни стандарти за производителите, които да произвеждат коли, използващи биогорива. Трима от всеки четирима граждани на ЕС (74%) съзнават добре, че видът на автомобила и начинът, по който човек си служи с него се отразяват значително върху състоянието на трафика в тяхна непосредствена близост. Огромното мнозинство от запитаните (90%) смятат, че състоянието на трафика в техния район трябва да се подобри чрез по-добър обществен транспорт (49%), въвеждане на ограничения в централните части на градовете (17%), ограничения на скоростта (17%) или пътни такси (5%). Слабо изразено мнозинство от гражданите на ЕС са готови да плащат повече, но да ползват по-екологичен транспорт (54%). Същевременно мнозинството от европейците (60%) не споделят мнението, че всички ползващи пътищата трябва да заплащат пътни такси за задръствания и екологични щети, докато 35% са съгласни. Голяма част от гражданите на ЕС (38%) отговарят, че летят рядко и следователно не са компетентни по въпросите за проверките за сигурност на летищата. Мнозинството от запитаните, които летят смятат, че проверките за сигурност са адекватни (61%), една четвърт (24%) ги намират за недостатъчни и едва 16% смятат, че те са прекалени. В заключение, 46% от гражданите на ЕС са запознати с правата на пътниците на летищата на територията на ЕС, докато 49% не са. Във втората група около две трети никога не летят, докато една трета споделят, че не са запознати с тези права въпреки факта, че пътуват със самолет. Проучването на Евробарометър обхвана всичките 27 държави-членки на Европейския съюз, чрез случаен подбор на около 26 000 лица, които бяха запитани по въпроси, свързани с транспортната политика на ЕС, включително относно градския транспорт, екологията и трафика, безопасността на полетите и правата на пътниците.
БГНЕС
196
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар