
Втори одит откри нарушения в обществените поръчки на Общината
Проверка на сектор „Вътрешен одит“ откри голям брой нарушения в Община Шумен, повечето от тях при възлагането на обществени поръчки. Констатациите са изложени на 11 страници в годишния доклад на сектора за 2010-та.
Само преди месец бе огласен и одит на Агенцията за държавна финансова инспекция, който разкри 19 тежки нарушения на кмета Красимир Костов и на заместника му Иван Йонков, за които законът предвижда съставяне на административни актове.
В новия доклад експертите огласяват резултатите от одити на строежа на парк „Студентски“, на общинското предприятие „Обреден дом“, както и на отношенията между кметството и българо-германското сдружение, което управлява Кастрационния център и кучешкия приют.
Най-сериозните нарушения на процедурите по Закона за обществените поръчки, са констатирани при парк „Студентски“. Проверката показала, че одобрените от Общината заявки за поемане на задължение са в размер на 2,254 млн.лв, като впоследствие изпълнителите представили искания за 2,772 млн.лв, или разлика от над половин милион. Съгласно работна инструкция „Извършване на разходи“ трябва да има подписи на кмета или упълномощен от него, но имало два случая на такива невалидни искания, по които обаче били извършени плащания. Освен това под договорите за малки обществени поръчки липсвал подписа на главния счетоводител на Общината, както е по закон. Друга съществена констатация е, че договорите за малките обществени поръчки са сключвани преди да изтече срока за обжалване на процедурата за избор на изпълнител.
И в трите договора по ЗОП за парк „Студентски“ има клаузи за инвеститорски контрол, но кметът е пропуснал да издаде заповедите, с които да възложи задачата на конкретен служител.
При ОП „Обреден дом“ са установени дребни нарушения, най-сериозното от които е, че предприятието се забавило при внасянето на приходите от дейността си в общинската хазна.
По отношение на кучешкия приют, одиторите са открили, че одобрените от Общинския съвет 21 800 лв през 2008-ма не са изхарчени по предназначение. В отчета на Кастрационния център за 2009-та пък липсвали документи за плащане на ток, вода и телефон.
В заключителната част на доклада на вътрешния одит са изредени причините за допуснатите слабости и нарушения, като основните са: липсата на осъществен мониторинг на Системата за финансово управление на Община Шумен; неприлагане на заложените контролни механизми в процеса на възлагането на обществените поръчки; липсата на ясни и точни правила, описващи задълженията и отговорностите на длъжностните лица в процеса по осъществяване на контрол върху строителството, както и фактът, че за крупни обекти актовете за приемане на извършени строително-монтажни работи се подписват само от един специалист на Общината.
За отстраняване на слабостите и прекратяване на нарушенията са дадени седем препоръки, като до момента е изпълнена само една, заключават одиторите.
ШУМ.БГ

9536
56
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Анонимен
ДЕЧЕВА ОСВЕН ОТ МЪЖЕ, ОТ НИЩО ДРУГО НЕ РАЗБИРА. ТЯ Е СПЕЦ ПО ЗАБЪРКВАНЕ НА ЛЮБОВНИ ИНТРИГИ. ХА ХА ХА
Анонимен
и даниела русева да разследват
ЗМСМА
Чл. 44. (1) Кметът на общината:
1. ръководи цялата изпълнителна дейност на общината;
2. насочва и координира дейността на специализираните изпълнителни органи;
3.назначава и освобождава от длъжност заместник-кметовете на общината, кметските наместници, ръководителите на звената на издръжка от общинския бюджет, началниците и служителите в общинската администрация, с изключение на тези по чл. 46, ал. 1, т. 4, налага предвидените от закона дисциплинарни наказания;
4. отговаря за опазването на обществения ред, като за осигуряването му издава писмени заповеди, задължителни за началниците на съответните полицейски служби;
5. организира изпълнението на общинския бюджет;
6. организира изпълнението на дългосрочните програми;
7. организира изпълнението на актовете на общинския съвет и внася в общинския съвет отчет за изпълнението им два пъти годишно;
8. организира изпълнението на задачите, които произтичат от законите, от актовете на президента на републиката и на Министерския съвет;
9. възлага изпълнението на свои функции на кметовете на кметствата и районите, координира и осъществява контрол за целесъобразността и законосъобразността при тяхното изпълнение. Осъществява контрол по законосъобразността на актовете и действията на кметовете при изпълнение на техните правомощия и налага предвидените административни наказания;
10. поддържа връзки с политическите партии, обществените организации и движения, както и с други органи на местното самоуправление в страната и в чужбина;
12 председателства съвета по сигурност;
13. възлага или разрешава изработването на устройствени планове и техни изменения за територията на общината или за части от нея и одобрява определени устройствени планове при условията и по реда на Закона за устройство на територията, както и организира изпълнението им;
14. изпълнява функциите на длъжностно лице по гражданско състояние. Той може да възлага тази функция с писмена заповед на кметовете на кметствата, в които се поддържат регистри за гражданското състояние, кметските наместници и на други длъжностни лица от общинската администрация;
15. представлява общината пред физически и юридически лица и пред съда;
16. осигурява организационно-техническото обслужване на общинския съвет и участва в заседанията му с право на съвещателен глас;
17. утвърждава устройствения правилник на общинската администрация;
18.изпраща на общинския съвет административните актове, както и договорите и техните изменения и допълнения, издадени в изпълнение на актовете, приети от съвета, в тридневен срок от издаването или подписването им;
19. оказва съдействие на етажните собствености и техните управителни органи при условията и по реда на Закона за управление на етажната собственост.
(2) В изпълнение на своите правомощия кметът на общината издава заповеди.
(3) Заповедите по ал. 1, т. 4 могат да се обжалват от началниците на съответните полицейски служби пред областния управител в тридневен срок, като обжалването не спира изпълнението. Заповедите на областния управител се съгласуват с министъра на вътрешните работи и не подлежат на обжалване.
(4) Кметът на общината в случаите, определени от закона, изпълнява и функции, възложени му от централните държавни органи.
(5) Кметът на общината представя пред общинския съвет програма за управление за срока на мандата в тримесечен срок от полагането на клетвата. Програмата съдържа основните цели, приоритети, дейности, сроковете за изпълнение и очакваните резултати. Кметът на общината представя пред общинския съвет годишен отчет за изпълнението на програмата в срок до 31 януари.
Анонимен
лапайте лапайте. то ще ви приседне - народни изедници такива
Анонимен
ЧЕСТО ПОЛЗВАМ УСЛУГИТЕ НА ОБЩИНАТА И ПОЧТИ ВИНАГИ СЕ НАТЪКВАМ НА ВМИРИСАНИ СЛУЖИТЕЛИ. ВМЕСТО ДА ЧАКАТ САМО ЗАПЛАТИ, ДА ВЗЕМАТ ДА СЕ ПООКЪПЯТ, ПЪК И ДРЕШКИТЕ СИ ДА ПООПЕРАТ, ПЪК АКО НЕ СИ МИЯТ И ЗЪБИТЕ - ИМА АРОМАТНИ ДЪВКИ ЗА ТОВА, ИЛИ ЩЕ КАЖАТ ., ЧЕ И ТОВА СТРУВА ПАРИ...ВСЕ ПАК ТОВА Е ИНСТИТУЦИЯ, ЗА КОЯТО ПОД ОБЩ ЗНАМЕНАТЕЛ СЕ ГОВОРИ.
до ананимния
Във всяко стадо има мърша.
kokoto
Това ще бъде последният мандат на Джибрата на свобода
-колкото и да му обещават закрила ще изгърми
много
Много ми е интересно какво стана с делата срещу Златев,Сотиров,арх.Стефанова,Кунев и т.н.
?
браво на журналиста който отразява новини различни от тези писани по сценарии в ШЗ