Проф. Борис Берман: Откритието на таланти прави репутацията на един конкурс
Най-голямото удоволствие за журито е да открием новия талант в един конкурс. И това прави репутацията му, а не броя на участниците или финансовата страна, и най-вече кой ще стане известен световен изпълнител. Това сподели днес на пресконференция проф. Борис Берман от САЩ, член на журито в специалност “Пиано” на Международния конкурс за пианисти и цигулари “Панчо Владигеров”. Той даде пример с Александър Палей, който преди 25 години става носител на голямата награда на Първия международен конкурс в Шумен и развива своята кариера. “Мисля, че вече самият конкурс е заел подобаващо място и се е представил добре, давайки шанса на Саша Палей да стане известен”, добави проф. Берман. Той каза, че и от тазгодишния конкурс журито вече има своите надежди, че някои от изпълнителите ще продължат по световните сцени. Според проф. Николай Евров, председател на журито, сегашният конкурс е крачка напред в сравнение с предходните, въпреки отношението към класическата музика, към която се отбелязва известен спад по света. Той определи Международния конкурс за пианисти и цигулари “Панчо Владигеров – 2011г.” като подвиг. “При огромните икономически затруднения, които изпитваме всички, провеждането на един такъв конкурс е подвиг. Организаторите са положили неимоверни усилия за провеждането му, за което трябва да бъдат поздравени”, каза още проф. Евров, към думите на когото се присъединиха и останалите членове на журито.
Тази година чуждите участници надвишават броя на българските, за което Марина Капацинская, член на журито и професор в Националната музикална академия “П. Владигеров” анализира така: “На това издание българската част е представена скромно, а основното захранване с участници идва от нашата музикална академия, която проявява недостатъчна заинтересованост. Днес фактите показват, че това е естественото отражение на реалното състояние на академията. Към момента се наблюдава голям отлив от нея, талантливите масово заминават за чужбина и да се надяваме, че в бъдеще няма да е така”. Проф. Ким Хе-Янг от Южна Корея отбеляза, че през идните конкурси ще се увеличава броя на изпълнителите от Корея, Япония и Китай и пое ангажимента лично да работи за популяризирането му. Според проф. Моллова да се провежда конкурс в малък град е предимство. “Тук винаги изпълнителите са заедно и колкото и да се конкурират, те се опознават, обменят опит и стават добри приятели, което е едно от най-добрите неща”.
Според членовете на журито организацията и на този конкурс е на висота “засега няма нито един детайл, който да не работи по веригата на организацията”, отбеляза и Александър Палей.
В следващите издания фондация “Панчо Владигеров” си е поставила за цел популяризирането на конкурса да навлезе активно и в интернет пространството.
ШУМ.БГ
577
3
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
georgi
Този конкурс е едно, от малкото неща, с които града ни може да се гордее. Обаче отзвук и коментари - никакви.
Явно, далеч по интересно е да се чете кой, какво, от
къде откраднал; кой с колко алкохол са го хванали и т.н... С този си манталитет си заслужаваме съдбата напълно.. Жалко.
1
bravo na fondaciq "pan4o vladigerov"
Петър
Кои са лауреатите-пианисти?
Поздравления за всички финалисти!