Конституционният съд (КС) отмени част от действащия правилник на парламента като противоречащ на основния закон. В решение, публикувано на страницата на съда, е записано, че опозицията може да иска вот на недоверие към кабинета, след като Министерският съвет сам е поискал вот на доверие за цялостната си политика. Повод за това решение стана изказването на премиера Бойко Борисов, който след като получи вот на доверие от парламента, заяви че ще има "шест месеца време" без нападки от опозицията. В началото на февруари кабинетът поиска вот на доверие за цялостната си политика от Народното събрание. Трикът бе, за да се "отнеме" думата на опозицията, която искаше оставката на вътрешния министър Цветан Цветанов и подготвяше вот на недоверие за политиката по сигурността на правителството заради избухналия скандал с подслушването на директора на митниците Ваньо Танов. Управляващите твърдяха, че след като са получили от парламента одобрение за цялостната си политика, не може в рамките на половин година след това опозицията да иска вот на недоверие за отделен сектор. В решението на Конституционния съд, което е взето с пълно единодушие, е записано, че "правителството би могло на всеки шест месеца да внася вот на доверие, който да се гласува от парламентарното мнозинство, предотвратявайки възможността опозицията да поставя по собствена инициатива и в съответствие с интересите на избирателите, които представлява, въпроса за политическата отговорност на Министерския съвет. По този начин би се обезсмислил конституционният институт на вота на недоверие". Според конституционните съдии член 98 от правилника на НС, на който се позовават управляващите, "допуска възможността опозицията в парламента да бъде целенасочено лишавана от възможността да предизвиква дебати и гласуване на недоверие на правителството. Това би довело до "диктатура на мнозинството" и до ерозия на политическия плурализъм, който е в основата на политическия живот". Според Конституционния съд чл. 98 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание променя същностни характеристики на два самостоятелни института – вот на недоверие и вот на доверие, деформира ги и нарушава конституционно установения баланс между законодателната и изпълнителната власт. /БГНЕС