С проект пред Министерството на държавната администрация за въвеждане на електронна система за обслужване на гражданите кандидатства Община Шумен. Системата ще насочва гражданите към конкретен служител и ще предоставя информация за услугите и необходимото време за обслужване. Посредством нея потребителят си изтегля билет, с номер от автомат, монтиран в общинския Фронт офис, изчаква в зона за чакане и получава услугата при обявяване на номера си чрез светлинен и/или звуков сигнал. Съществуват и системи, които разполагат с опция за запазване на ред чрез SMS. Реализацията на проекта цели редуциране на времето за чакане, намаляване на конфликтните ситуации, избягване на корупционните практики, повишаване качеството на обслужване на гражданите, както и извършване анализ на ефективността на работата на служителите, съответно предприемане на корективни решения от страна на ръководството. ШУМ.БГ