Журналистическата етика и журналистическият морал са лична отговорност и личен ангажимент. Това коментира социологът от МБМД Мирослава Радева, предаде репортер на БГНЕС. Според Радева основата за скритата политическа реклама пада персонално върху журналистите. "Видях доста превъплъщения на този пазар от хора, които се изживяваха като правораздаващи институции, които после се оказаха съвсем на другия бряг", коментира социологът, но добави: "Да кажем, че всички сме бели и добри не е вярно, всички имаме нужда да оцеляваме". Радева е убедена, че както на всеки пазар с цел политическа реклама и на българския медиен пазар ще се появят много фалшиви агенции преди изборите. Тя припомни, че подлагането на бананови кори съпътства целия период на 20-годишния ни преход и призна, че няма как и сега да бъде така. Предизборната ситуация е изключително благоприятна за медийния сектор. Търсенето на информация се превръща във все по-важен ресурс. Динамично се развива делът на ползвателите на интернет. Потребителите отбелязват "екстремен" интерес, като все повече хора го ползват всекидневно – 54 %. 30 % от хората използват интернет, за да четат новини в информационни сайтове, други 30 % търсят информация по тема, която ги вълнува. Според Мирослава Радева, интернет има полезното действие да повишава информираността и образоваността особено на възрастните хора. "Това е втори шанс за образование и контакт със света", смята тя. В същото време Радева отбеляза, че обществото е претоварено от информация, често пъти еднотипна. Това е причината за разцвета на жълтите медии. /БГНЕС