Трайков: Дянков има право
Екипът, който беше създаден следи състоянието на пазара на горива, доколко играчите на пазара реагират адекватно, така че ситуацията да се реши по лесен начин. Това каза пред БНР министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков.
Проблеми с автомобилните горива не съществуват, всички сме се концентрирали върху керосина. Основният ангажимент да се справи със ситуацията е на "Лукойл авиейшън". Техен проблем е откъде ще доставят гориво за самолетите, на пазара горива има, категоричен бе Трайков.
"Тази сутрин ми докладваха, производството е прието и трябва да се освободят количествата и да се продадат през борсата. Имаме наистина важен тест. Тестът е в правова държава ли живеем и в държава с пазарна икономика ли живеем. Ние смятаме, че отдавна имаме отговор на тези въпроси още преди да влезем в ЕС. При пазарна икономика държавата е партньор на фирмите. Ние имаме ангажимент и към потребителите. Симеон Дянков си неговата. Когато някой от неговия сектор иска да приложи закона, не може да се реагира по друг начин освен да се подкрепи този ход както е по закон", категоричен бе Трайков.
"В случая отговорността е на първо място на доставчика. На второ място ангажиментът е на "Лукойл Нефтохим", които за 15 месеца не сколасаха да си сложат измервателните уреди. Солидарен съм с работниците в завода, че имат право на труд и това право трябва да им бъде дадено от работодателите им", подчерта Трайков.
Той заяви, че не е в интерес на държавата това голямо предприятие "Лукойл" да не работи. "Не са ме търсили от "Лукойл", търсили са Дянков, аз мога да поискам информация какво се случва там, за да се спазват законните изисквания, за да имат работа хората.
За това доколко са високи нивата на цените на горивата в България, Трайков каза, че цените се образуват по идентичен начин, както и други цени. "Към цените на едро се слага ДДС-то, акцизът и надценката на бензиностанциите - това са цените, които сравняваме с ЕС. Април, май, юни, цените в България бяха относително ниски в сравнение с другите страни, през юли експлодираха", обясни Трайков. "Компанията "Лукойл" не е изпълнила ангажимента си към фиска да се монтират тези уреди и Дянков има правото да постъпи по този начин, по който постъпи", заяви Трайков.
За иска на "Атомстройекспорт", Трайков каза, че те са разбрали, че няма смисъл. "По-добрият начин, ако искат нещо да се прави по проекта, е да оттеглят иска си. В следващите дни очакваме отговор дали продължават да настояват за иска или ще правят нещо по-разумно. НЕК са готови да подадат техния иск всеки момент, но това е по-неефективният начин", каза Трайков. /БГНЕС
401
4
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Шуменец
Абе, тъпи правителствени говеда - как може да сравнявате цените, и не само на горивата със страни където заплатите са в евро точно 10 пъти по високи в сравнение с нещастната циганска държавица Абсурдистан! Работим за 120 евро - брутно. И от тях ни удържат данъци, правят ни запори и пр.
1
до шуменец, нему забелязвай на мянков имал тежко детство, по някой път загубвал козите,обаче ние сме си виновни, че ги търпим, от Грузия го изгониха със сопи, а воко го посрещна с хляб и сол.
нов българин
"Към цената на едро се слага ДДС, акциз и надценката на бензиностанциите..." Цените на едро ги знаем, ДДС-то и акциза също са публично известни, но защо никой не пожела да каже колко е надценката на бензиностанциите? Дори в разгара на протестите срещу високите цени, когато бе наложено едномесечно "замразяване" на цените на горивата, никой не пожела да каже колко точно си слагат отгоре бензинджиите?! Не мисля, че това е търговска тайна, защото разликата в цените на търговците е минимална и намирисва на монополно съглашение, следователно е редно тази информация да бъде изискана, счетоводно проверена и публично огласена! Трябва да знаем кой изсмуква с труд и мъка изкараните от нас пари по този безобразен начин, натоварвайки всеки един от нас, защото горивата влизат в ценообразуването на всичко, което потребяваме!
Друг въпрос е, че, макар и нашите цени да били уж ниски, с 5 евроцента по-ниски от нивата в еврозоната, с нашите доходи можем да си купим 5 пъти по-малко гориво от тях... Иначе казано, кое е по-добре - да си най-богат измежду най-бедните, или най-беден от най-богатите (разбирай ЕС)?
Шуменец
Единственото, което мога да кажа е, че ние сме един робски народ, без всякакво човешко и национално достойнство. Омръзна ми да слушам, че сме били търпеливи.....ние сме си едни боклуци, които всеки може да яха безнаказано. Тежко ни и горко....!