Членовете на икономическа комисия към Общинския съвет поискаха днес администрацията да започне изготвянето на регистър на запис на заповедите, както и кметът да докладва на предстоящата сесия досега за какви суми са издадени такива. Повод за това решение станаха три точки от дневния ред за тази сесия относно реализиране на три европроекта, за които кметът иска средства за авансово плащане на 35% от стойността им. Това са проектите по ОП “Регионално развитие - „Интервенция върху критична инфраструктура на Община Шумен”, „Шумен – живият град” и „Изготвяне на интегриран план за възстановяване и развитие на град Шумен”. За трите проекта, съгласно договорите между общината и Министерството на регионалното развитие и благоустройството бенефициентът трябва да извърши авансовото плащане, представляващо 35 % от стойността на общите допустими разходи, като следва общината да подаде искане за такова, придружено със запис на заповед или банкова гаранция и решение на Общинския съвет, с което се разрешава поемане на задължението. Затова и в докладна кметът иска да има решение на общинските съветници за общата сума по трите проекта възлизаща на над 650 000. Днес този точки предизвикаха спор в икономическа комисия. "Говорим за тази сума, а нямаме представа досега колко записи на заповед сме гласували. А ние имаме общински дълг, който ни ограничава и нямаме право да издаваме запис на заповед над 930 000 лв общо. Не мога да подкрепя тези точки, докато не стане ясно досега какво сме изразходвали, дали не надвишаваме сумата и дали сме в рамките на закона", каза Христо Дечев. Той допълни, че отдавна администрацията е трябвало да създаде регистър на запис на заповеди и да се следи стриктно. Зам.-кметът Александър Генчев не можа да отговори досега какви са сумите, но обеща да направи справка до сесията, затова и решението на съветниците от комисията бе кметът да представи информация на сесията, както и предложи администрацията да създаде регистър. ШУМ.БГ