Доста опасен е синдромът – тогава, когато има трагично събитие всички се фокусираме, говорим, но какви са решенията, просто забравяме. Това каза пред БНТ Боряна Димитрова, социолог от "Алфа Рисърч", коментирайки влиянията на събитията в пловдивското село Катуница върху предизборната кампания. Наблюдава се опит случаят да бъде маргинализиран, да бъде оставен на страни и забравен. Според Боряна Димитрова, след като се случи катастрофа или друга трагедия, зад която се оказва, че стоят поредица от несвършени действия, започват бурни разговори по темата, но прожекторите се изместват не върху търсене на решение. "Мисля, че целта на всички, които участваме в осмислянето на публичния живот, е да не живеем със забравата", каза Димитрова. Няма никакво съмнение, че не са малко хората, които реагираха първосигнално след Катуница, каза от своя страна социологът от Агенция "Медиана" Кольо Колев. Според него "позавехналият атакизъм" и Волен Сидеров ще извлекат дивиденти от случая. Колев обаче смята, че резултатът на партия "Атака" ще се покачи незначително – "да, ще вземе 1-2 процента отгоре", каза социологът. В момента сме в равновесно положение по отношение на предизборната кампания, смята Боряна Димитрова. Тя даде пример с изказването на Ахмед Доган през 2009 година, когато избирателната активност рязко се покачи. Така че въпросът е на кампания. Според нея, една от задачите на кампанията е да фокусират вниманието върху реалните проблеми, върху алтернативи. В момента кампанията е непрозрачна. Ако кампанията остава такава, каквато е в момента, кандидатите не се сблъскват един с друг. Всеки от нас е убедителен като говори сам със себе си, но кандидатите не могат да развият идеите си пред опонент, добави социологът. /БГНЕС