На града ни е нужен кмет, който с мениджърски подход да управлява обществените средства, така че да постига с минимум разходи максимални резултати от решенията си. Защо казвам това? Защото в последните 4 години бяхме свидетели на управление, основано на разточителството и грандоманщината.

Добре е, че мандатът на Красимир Костов приключи, защото за мене във финансовата политика, която водиха той и администрацията му, липсваха ясна визия и дългосрочни цели. Стартираха няколко грандомански проекта, за които се оказа, че администрацията няма капацитет. Въпреки че общинският съвет беше поставен пред свършен факт и гласува ТЕЦ- Шумен да стане общинско дружество, съветниците го приеха с условието, че когенерация ще се случи бързо, както обещаваше Костов. До този момент тя още не е факт, разбираме, че едва в началото на седмицата в МОСВ е внесено инвестиционното намерение на фирмата. Действията на общинската администрация ни доведоха до момента да сме в пълна неизвестност ще има ли централно отопление през зимата?

Облигационният заем, другата енигма за гражданите на Шумен. Грешките допуснати са като в учебник „как не бива да правим това”. Първата грешка е формата на кредитиране. Още с емитирането на облигационния заем общината задлъжня, защото получи средствата, а готовност за стартиране на процедурите по усвоявенето им не бяха готови. И така община Шумен плати 460 000 лева лихва за пари, които не оползотворява. Втората грешка е липсата на публична визия как и от къде ще дойдат парите, за изплащане на огромния дълг. Ако беше изтеглен друг вид банков кредит, разходите щяха да бъдат в пъти по-ниски, а процедурата по връщането ясна.

Не ме разбирайте погрешно и аз като всички граждани на Шумен се радвам на новия асфалт, но погледнете как се полага. Навън вече вали, а се асфалтира върху мокра основа. Питам се колко години е гаранцията? Ако е 11 години поне, колкото е срокът за изплащане на кредита, добре, но ако е по-малко, например, след година или две улиците пак да са разбити, то тогава каква е целта на изтеглената сума?

Защо се провали гръмко прокламираната сделка за търговския дом, върху която се крепеше настоящия и бъдещия общински бюджет. Имаше ли намерение инвеститорът да купува сградата? Или това е поредната напразна надежда.

Преди 4 години, когато Красимир Костов и екипът му поеха управлението, в общинския бюджет имаше 4 млн. лв излишък. В края на мандата на Костов можем да говорим само за огромен бюджетен дефицит, за доведено до несъстоятелност топлофикационно дружество, за нерешен проблем с популацията на кучетата и ред други теми, загърбени от неговата администрация.

Призовавам всеки разумно мислещ шуменец да прецени бихме ли могли през следващите 4 години да си позволим управление, което разхищава средства и неефективно управлява общинските финанси, управление, което не създава базисна инфраструктура за привличане на инвеститори и работи лошо с европейските фондове.

 

Ивайло Илиев, кандидат за общински съветник от ПП ГЕРБ

Пресцентър на ПП ГЕРБ