Проведоха заключителна кръгла маса по проект "Учителят -фактор и гарант на мултикултурния образователен процес"
Днес в Дома на учителя се състоя заключителна кръгла маса по проект "Учителят - фактор и гарант на мултикултурния образователен процес". Той бе финансиран от Центъра за интеграция на децата и учениците от етническите малцинства към образователното министерство и се реализира в Шуменско през периода 1 ноември 2010 г. – 30 октомври 2011 г.
“Изключително съм доволен, че реализирахме такъв проект в нашата област. Знаете, че преживяваме тежък момент в Европа и европейските страни вече са с едно на ум, що се отнася до думата мултикултура и всяко действие се разглежда под различен ъгъл”, каза при откриване на заключителната презентация на проекта доц. Добромир Добрев, началник на Регионалния инспекторат по образование в Шумен. Той бе категоричен, че тук е необходимо да се търсят форми на социализация, на приобщаване. “Колкото и усилия да ни струва, такава е нашата област, такива са хората с които работим. Не можем обаче да стоим на едно място, през последните години снижихме критериите, но не трябва и да се примиряваме с резултатите. Ясно е, че не можем да променим средата, но трябва да променим нашата работа”, каза доц. Добрев.
Дейностите по проекта, който бе на стойност 10 000 лв., бяха насочени към създаване на по-висока мотивация на педагогическите и административни кадри от 8 средищни училища на общините Велики Преслав, Върбица и Смядово към интеграционния процес чрез повишаване знанията, уменията и компетенциите на учителите за преподаване на български език на деца билингви и за работа в специфична мултикултурна среда.
По проекта са обучени 60 учители по 4 модула за работа в хетерогенна в културно отношение среда, за формиране на адекватни стратегии за преподаване и прилагане на ефективни образователни модели и практики. 100 ученици участваха пряко в реализирането на проекта с цел преодоляване на езиковата бариера и адаптиране към учебната среда. Освен това 22 директори, помощник-директори, педагогически съветници и представители на общинските администрации участваха в подбора на кадри за реализиране на проекта и 45 родители се включиха като участници в публичните дискусии и при отбелязване на празници на отделните етноси.
ШУМ.БГ
Поздравления за ЗАСТЪПНИК ! Някои хора т.нар.родители,имат сериозни пропуски във възпитанието на децата си.Пускат ги в училище и очакват велики неща-учителите и училището да направят от децата им гении.Че защо не си наемете частни преподаватели и възпитатели от които да изисквате?Пратете ги във прославени колежи с име и традиции, но там лигаветата ви не ще ги изтраят и седмица, защото пак там има и ред, и правила и дисциплина. Нещо което на самите вас като родители ви липсва.
Отворко, като си печен родител защо не сезираш някого ами плюеш тук? Този човек има поне 10 началника на главата си - ръководител ком. кабинет, пом. директори (гаранция че тия са поне 2-3), директор, инспектор в РИО, началник на РИО... Тъпак си и вероятно детето ти е също толкова, че и по-тъпо. На колко родителски срещи си ходил? Колко пъти си говорил с този учител? Колко пъти гледахте камерите в класната стая как се държи детето ти?
Ако в училище няма ред и дисциплина каквито и кръгли маси да се правят, нищо няма да се постигне.Трябват твърди мерки и който не иска да спазва реда, трябва веднага да бъде изключен.Така поне няма да пречи на останалите, които искат да се учат.Това ще подейства и дисциплиниращо на някои, но не на всички.Смея да твърдя, че родителите не познават децата си,не знаят на какво са способни и много често не вярват на това ,което им казват учителите.Но техните утрочета са проблем на училището определен брой години, а на семейството - цял живот.И тогава вече не само училището, но и обществото им е виновно, но не е те.Аз мисля, че още от началния курс на обучение децата са огледало на семейството,нямате си и представа колко добре се вижда всичко - порядките в семейството, отношенията между родителите, хигиената в дома им и още...
Мили родители, нищо лично, но на децата ви им липсват първите 7 години.Нали се досещате, че това е много, много важно.Господ да ви е на помощ. Никой не може да ви помогне, нито училището, нито обществото.Примери в страната ни колкото щете.Когато стане непоправимото, не се правете на изненадани. Вината е само ваша.
то само в САВАТА ли има такива учители, и в ХУМАНИТАРНА Е ПЪЛНО С ТАКИВА невъзпитани учители, които крещят сякаш са подкарали стадо овце, а не ученици, или сухи без всякаква изразност лица на учителки, които не стават изобщто за такива а вкарани с връзки некадърници, положението в училищата в шумен е под всякаква критика, да се замислят директорите.
Коментари
лора
Поздравления за ЗАСТЪПНИК ! Някои хора т.нар.родители,имат сериозни пропуски във възпитанието на децата си.Пускат ги в училище и очакват велики неща-учителите и училището да направят от децата им гении.Че защо не си наемете частни преподаватели и възпитатели от които да изисквате?Пратете ги във прославени колежи с име и традиции, но там лигаветата ви не ще ги изтраят и седмица, защото пак там има и ред, и правила и дисциплина. Нещо което на самите вас като родители ви липсва.
Анонимен
Ако моето дете има някакъв проблем в училище - виня себе си и вземам мерки!Защото то е моя отговорност!
До родител
Отворко, като си печен родител защо не сезираш някого ами плюеш тук? Този човек има поне 10 началника на главата си - ръководител ком. кабинет, пом. директори (гаранция че тия са поне 2-3), директор, инспектор в РИО, началник на РИО... Тъпак си и вероятно детето ти е също толкова, че и по-тъпо. На колко родителски срещи си ходил? Колко пъти си говорил с този учител? Колко пъти гледахте камерите в класната стая как се държи детето ти?
1
АМИ ТИ БЕ КАТО СИ ТОЛКОВА ОТВОРЕН ТРЯБВА ДА ЗНАЕШ ЧЕ КАМЕРИТЕ В УЧИЛИЩЕ НЕ ПРАВЯТ ЗАПИСИ И НАМА ЗВУК ,ТАКА ЧЕ Е ЯСНО И КОЛКО СИ РОДИТЕЛ ....
запознат
Ако в училище няма ред и дисциплина каквито и кръгли маси да се правят, нищо няма да се постигне.Трябват твърди мерки и който не иска да спазва реда, трябва веднага да бъде изключен.Така поне няма да пречи на останалите, които искат да се учат.Това ще подейства и дисциплиниращо на някои, но не на всички.Смея да твърдя, че родителите не познават децата си,не знаят на какво са способни и много често не вярват на това ,което им казват учителите.Но техните утрочета са проблем на училището определен брой години, а на семейството - цял живот.И тогава вече не само училището, но и обществото им е виновно, но не е те.Аз мисля, че още от началния курс на обучение децата са огледало на семейството,нямате си и представа колко добре се вижда всичко - порядките в семейството, отношенията между родителите, хигиената в дома им и още...
777
Колко екскурзии с ядене, пиене и натискане имаше с парите по проекта...Пък родителите си мислят, че децата им ги учат свестни хора...
Анонимен
Мили родители, нищо лично, но на децата ви им липсват първите 7 години.Нали се досещате, че това е много, много важно.Господ да ви е на помощ. Никой не може да ви помогне, нито училището, нито обществото.Примери в страната ни колкото щете.Когато стане непоправимото, не се правете на изненадани. Вината е само ваша.
roditel
то само в САВАТА ли има такива учители, и в ХУМАНИТАРНА Е ПЪЛНО С ТАКИВА невъзпитани учители, които крещят сякаш са подкарали стадо овце, а не ученици, или сухи без всякаква изразност лица на учителки, които не стават изобщто за такива а вкарани с връзки некадърници, положението в училищата в шумен е под всякаква критика, да се замислят директорите.