На 24 ноември започва национална ефективна стачка на БДЖ
На 24 ноември започва безсрочна национална ефективна стачка на БДЖ. От 8 ч. до 16 ч. се спира движението на влаковете. Това заяви председателят на Синдиката на българските железничари към КНСБ Петър Бунев, предаде репортер на БГНЕС.
Решението е взето единодушно от двата синдиката КНСБ и КТ "Подкрепа". "Колеги, трябва да бъдем сплотени - днес от БДЖ ще си отидат 2000 души, до средата на следващата година още 1000", добави Бунев.
Закриването на 150 влака ще лиши хората от възможност да ходят на работа, учениците - да ходят на училище, в тази мярка ще има дискриминация и на регионален принцип, добави той. Не приемаме съкращаването на 2000 души, защото след закриването на влаковете ще има допълнително съкращаване, предупреди той. През тези 2 г. мениджмънтът на предприятието не направи нищо - или умишлено, или от некомпетентност, смята Бунев. Той запита защо на ден се отказват по 100 вагона, като пропуснатата полза от един вагон струва около 1000 лв. на ден. При 50 отказани вагона пропуснатата полза е по 50 000 лв. на ден, на месец се получава милион и половина лева пропуснати приходи, изчисли той.
Никъде, в нито един момент не се оповестиха заплатите на мениджмънта - нека да знаем всички заплати и тъй като е криза, да я понесем заедно, изрази несъгласие Петър Бунев. Нека си ги обявят, ако имат достойнство, призова той.
Розен Зарков, синдикалист от КТ "Подкрепа" се възмути: " Как ще се подобри една услуга, ако нямаме с какво да возим. Според мен допълнително следващата година съкратените няма да са 1000 души от БДЖ, а много повече", категоричен е той.
Екатерина Йорданова, председател на транспортните синдикати към КНСБ заяви, че безпардонното отношение на новия директор е притеснително, тежки структурни реформи не могат да се направят без хората и без синдикатите, а ако това стане социалната цена ще е много тежка, предупреди тя.
Дадохме своите препоръки на предписаното от Световната банка 50% редуциране на персонала, но стана ясно, че те не са прочетени и разгледани, поясниха синдикалистите.
Новото ръководство иска да бъде само, но ние разчитаме, че разумът ще надделее и заедно ще направим така, че да минимизираме щетите - нашите възможности за диалог сега се изчерпаха, казаха готвещите се за стачката железничари.
От думите на синдикалистите стана ясно, че в момента е крайно занижена безопасността в БДЖ - вагоните и локомотивите правят прекалено голям пробег. Нарушени са подписаните стачни споразумения от ръководствата и на БДЖ, и на НКЖИ, които са в сила.
Ще си проведем безсрочната стачка така, както го предвижда законът, а той не предвижда блокиране на пътища и парламента, заявиха стачниците от железниците. 90% от подготвените за съкращения служители са от експлоатационния състав или пряко свързани със сигурността и безопасността в железниците, потвърди Петър Бунев. Там са и машинисти и помощник-машинисти, и електротехници и др. Трябва да има преговори, които да приключат със споразумение, а не пазарлъци, посочи Екатерина Йорданова.
Готови сме да водим публични, открити преговори, дори пред медиите, защото днес лъжеш, утре лъжеш, но на лъжата краката са къси, предупреди тя. Едно от условията за прекратяване на стачката ще бъде подписването на колективните трудови договори, отбеляза Петър Бунев. Илиян Ценов, юридически съветник на стачния комитет заяви, че новият директор трябва да се съобрази със закона, макар предварително да е отсъдил, че мнението на стачкуващите не го интересува. На въпрос на БГНЕС към Петър Бунев кой има полза от това преждевременно обезглавяване на железниците, той отговори, че това са товарните автомобили превози и автобусните превози. /БГНЕС
336
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар