Два камиона катастрофираха за дни на новото кръгово кръстовище на пътя за кв.“Макак“. В петък вeчерта камион с полуремарке-цистерна, пълна с битумна смес, се заби в бетоновите блокове, след като 55-годишният шофьор не видял знаците. Рано тази сутрин, в 4,35 часа, на същото място катастрофира товарен автомобил влекач ДАФ с прикачено полуремарке. Камионът изкъртил бетоновите блокове, ограждащи кръговото, и заседнал върху мантинелата. Натоварената с арматурно желязо машина е била издърпана с помощта на кран. „За трети път ще пренареждаме блокчетата, трябва да зачислят бригада да стои тук и да реди постоянно“, каза работник от фирма „Хидрострой“ АД, която прави кръговото на главния път. Според мъжа обектът се изпълнява по теническия проект, а ширината на платното от 4,5 метра е достатъчна за преминаването на всякакъв камион, ако се движи съгласно въведеното органичение на скоростта. „Движението на кръстовището е ограничено до 30 км. То е в строеж и до края на седмицата строителните дейности ще приключат. Предстои на 400 м отсечка да положим 4 см асфалт, но това ще стане идната година, тъй като строго спазваме техническите правила, според които полагането на асфалт при температура на въздуха под 5 градуса е недопустимо", каза управителят на Областно пътно управление-Шумен Димитър Ковачев. Припомняме, че реконструкцията на кръстовището в кръгово се наложи заради многото ПТП-та, ставащи там. Държавната Агенция “Пътна инфраструктура” отпусна над 200 хил.лв. От Агенцията одобриха проект на кръстовище с радиус 49 метра, като за целта община Шумен промени подробния устройствен план на терена, като го направи “урбанизирана територия”, за да може съгласно Закона за движение по пътищата да се направи кръстовище с малък радиус. В противен случай трябваше да започне процедура по отчуждаване на земи, което, според специалистите, щеше да отнеме години. Изкъртените снощи бетонови блокове. Следите от гумите на камиона, катастрофирал в петък. Хоризонталната маркировка също обърква водачите. ШУМ.БГ