Задачата ни е да гарантираме успешно развитие на общината в условията на дълбока финансова и икономическа криза в България, успешно приключване на 2011-та година и модерен бюджет на общината в 2012-та. Това каза кметът Красимир Костов днес на първата си за новия мандат пресконференция, на която представи екипа от заместници, които се оказаха старите – Митко Киров, Иван Йонков, Живка Тонева, Александър Генчев и Седат Кадир. „Бюджетът трябва да бъде модерен, за да преодолее стагнацията, която е заложена спрямо общините в национания проект за бюджет. Голяма секира има в него за общините. Ще бъдем изправени пред задачата да покриваме съществени дейности със собствен ресурс“, заяви Костов и обясни, че при такива условия общината трябва да се нагърби с функциите на регулаторен механизъм - „през общински предприятия, като механизъм за аутсорсване на общинска административна дейност, и създаване на нови работни места“. Заместник-кметът по стопанската дейност Митко Киров потвърди намеренията за разкриването на нови общински предприятия, които щели да бъдат все по-важен инструмент в развитието на общината, като даде пример с идеята за новo земеделско предприятие, което да управлява и обработва общинския земеделски фонд и язовири и така да кандидатства за европейски субсидии. „Финансовият сектор ще бъде един от най-тежките през мандата. Искрено се надявам орязването на разходите да не се случи по отношение на общините“, каза зам.-кметът Александър Генчев и посочи, че "за съжаление общината трябва да намали администрацията си". „Не искам да завършваме минорно, но искам да завършим осъзнато тревожно към ситуацията. Осъзнаваме я тази тревожност, това предизвикателство, и ще я репликираме с работа“, заключи кметът Костов. ШУМ.БГ