Средностатистическият длъжник у нас е семеен работник
В България 65 фирми се занимават със събиране на вземания към момента. Техните основни клиенти са банки, мобилни оператори, търговски дружества, интернет доставчици и небанкови финансови институции. Това показва проучване на Асоциацията на колекторските агенции в България (АКАБГ).
Сред най-важните цели на Асоциацията са повишаване на финансовата култура на потребителите и създаването и спазването на етични норми, които запазват достойнството на клиента длъжник. В дългосрочен план, АКАБГ цели създаването на регулация на дейността.
Според АКАБГ типовете услуги, по които българските граждани имат забавени плащания са кабелна телевизия – 65%, вода и парно – 60%, Кешов кредит – 50%, Мобилен телефон – 30%, Стоков кредит – 25%, Лизинг на автомобила – 20%, Кредитна карта – 20%, Потребителски кредит – 20%, Ток – 15%, Ипотечен кредит – 10%.
24% заявяват, че нямат възможност да плащат поради временна безработица, загуба на трудоспособност, болест или инцидент в семейството. При 35% от случаите титулярsт е в чужбина. 15% посочват като причина за забавеното плащане забавено от работодателя възнаграждение.
Според АКАБГ средностатистическият длъжник в България е мъж между 41 и 50 годишен /преди кризата е 21-30 годишен/, семеен работник, жител на Северозападна България или Русе.
При междуфирмените плащания се наблюдава увеличаване на срокът на забавяне на плащанията. Той вече е средно 105 дни при 78 през 2010 г. /БГНЕС
252
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар