Надзорът изпрати писмо за прекратяване на асфалтирането
Фирмата, избрана за надзорник на асфалтирането в Шумен -„Трафик Консулт БГ“ ЕООД, изпрати писмо до Община Шумен с препоръка за прекратяване на работата. От Община Шумен обаче засега няма да се съобразят с нея и ще продължат с полагането на асфалт. Това стана ясно на пресконференция днес, на която присъстваха представители на кметството, на строителните фирми, и на надзора.
Вчера следобед в Община Шумен са постъпили два факса от фирмите „Пътища“ АД и „Барс“ АД, които вчера полагаха асфалт при 2 градуса по Целзий. В тях се казва, че в смесите си те слагат специална добавка „Warm mix”, която позволява асфалтиране при по-ниски температури.
Предстои да вземем решение дали да замразим преасфалтирането и това ще покажат лабораторните изследвания на пробите, които вземаме. Ако има проба, която не отговаря на изискванията, ще спрем“, заяви зам.-кметът по строителство на Община Шумен Иван Йонков.
„В спецификацията на Агенция „Пътна инфраструктура“, която сме приели и за нашия проект, е записано съвсем кратко в едно изречение, че износващи пластове се полагат при температура на околната среда над 5 градуса и наистина, ако спазваме стриктно, трябва да застанем с термометъра и, когато пристигне асфалтовата смес и температурата е 4 градуса, да я върнем и да я хвърлим. Това нещо не се получава. Въпросът е дискусионен, защото трябва да се имат предвид други фактори – положителни и отрицателни за тeзи температурни градуси“, каза Иван Вангаров от „Трафик Консулт БГ“. Според него положителни фактори в случая са близостта на асфалтовата база, малката дебелина от 4 см на полагания пласт асфалт, както и наличието на добавка в сместа. Той обясни, че третата фирма, която асфалтира в Шумен - варненската „Хидрострой“, още миналата седмица е взела решение да спре работа за зимата, заради ниските температури.
„В резюме мога да кажа, че не е фатално, ако температурата е била 3, 2 или 4 градуса. Имаме контролни замервания за плътност и, ако строителят е поел известен риск, ако тези резултати се окажат недобри, той за своя сметка ще възстанови това, което е изпълнил. Освен това обектът има и гаранционен срок. Но пак казвам, по-добре е да се премине към спиране на работите по износващите пластове и преминаване към други видове работа – бордюри, тротоари и други, които няма пречка да се изпълняват“, добави инж. Вангаров.
Управителят на „Барс“ Данко Добрев уточни, че добавката „Warm mix” струва 3,60 лв за тон асфалт, цената се поема изцяло за сметка на фирмата му. Той добави, че работят с увеличен брой валяци за по-бързо полагане на настилката, преди да е изстинала.
ШУМ.БГ
WARM-MIX e добавка за “Топъл асфалт”, осигуряваща реално намаляване на производствените разходи. Тя осигурява намаляване на температурата за производство и полагане до 70 градуса без промяна на характеристиките на битума.
- Икономически предимства:
Намален разход на гориво, по-ниска себестойност на асфалта
Елиминира необходимостта от адхезионна добавка
Възможност за влагане на значителен процент фрезован асфалт
Намалява амортизацията на асфалтовата база
Байчо(говоря за Данко-ви),колкото и да струва добавката, крайният продукт (в който състав тя влиза)трябва да е с цена даже по-ниска от преди това!Даже общината трябва да иска връщане на пари от тези фирми (а не да се връзва на приказките им за повишане цената на асфалта).
Полага се така, както се полага в страни като Гърция и Турция. Сместа е различна;полагат се минимум 5 слоя асфалт. За сведение България е по-близо до Турция и Гърция, отколкото до Холандия и Дания. За още по-голямо сведение имаме БДС, членове сме на ЕС. Има ПРАВИЛА и ЗАКОНИ, които ни харесват или не, трябва да се спазват.
Коментари
аз
трябва да се афлартира защото комисионните са вземати, а даже и във вестника на йонков го пише
голем смях
Кучето си лае керванът си върви........
до аз
ами тогава духай, за да се стопли
Лъжат, като за световно!
WARM-MIX e добавка за “Топъл асфалт”, осигуряваща реално намаляване на производствените разходи. Тя осигурява намаляване на температурата за производство и полагане до 70 градуса без промяна на характеристиките на битума.
- Икономически предимства:
Намален разход на гориво, по-ниска себестойност на асфалта
Елиминира необходимостта от адхезионна добавка
Възможност за влагане на значителен процент фрезован асфалт
Намалява амортизацията на асфалтовата база
Байчо(говоря за Данко-ви),колкото и да струва добавката, крайният продукт (в който състав тя влиза)трябва да е с цена даже по-ниска от преди това!Даже общината трябва да иска връщане на пари от тези фирми (а не да се връзва на приказките им за повишане цената на асфалта).
север
Как се полага асфалт в северни страни като Холандия ,Дания и т.н,където температурата е под 5 градуса?
юг
Полага се така, както се полага в страни като Гърция и Турция. Сместа е различна;полагат се минимум 5 слоя асфалт. За сведение България е по-близо до Турция и Гърция, отколкото до Холандия и Дания. За още по-голямо сведение имаме БДС, членове сме на ЕС. Има ПРАВИЛА и ЗАКОНИ, които ни харесват или не, трябва да се спазват.
Няма спиране :)
Няма спиране :) - асфалтирането по Велики Преслав продължава.
И след това асфалта изкарва до Трифон Зарезан, най-много.
Гражданин
Прости Шуменци сте,ето на честния Ви кмет какво прави.
Тапацииииииииии!
Единствената фирма хидрострой...,която прави качествено всичко се оттегли.
Защо другите немогат да ги спрат ?
Какво общо има м/у Йонков и БАРС АД ?
Защо прокуратурата мълчи?
пламен малинов
до лъжат като за световно - писна ми от всезнайковци като Вас!Ако искаш да ти обесня за полагането и уплътняването на асфалт - обади се!