Х. Азис: Очаквахме централната власт да съгласува решенията си за влаковете
Ние очаквахме от страна на централната изпълнителна власт да съгласува управленските решения, свързани със закриването на влакове с местната власт, заяви зам.-председателят на Управителния съюз на Националното сдружение на общините и кмет на Кърджали Хасан Азис, предаде репортер на БГНЕС.
Редица градоначалници на населени места от цялата страна се събраха днес в централата на КНСБ, за да дебатират какво ще се случи в техните общини, след като БДЖ осъществи намерението си да намали броя на влаковете със 150, като вероятно това ще се случи от 10 декември, когато започва да се прилага новата транспортна схема.
До този момент кметовете не са получили дори уведомителни писма за това кои точно влакове ще бъдат съкратени. "Ние сме свидетели на процес, който ни касае пряко. Ние, местната власт трябва заедно с изпълнителната власт да провеждаме тази политика. Съгласуването ще ни даде възможност да направим, така че да се търси алтернатива на линиите, които ще бъдат закрити", каза още Хасан Азис.
Кметовете на общините в страната реално няма как да осигурят алтернатива до края на годината, ако тези около 150 линии действително бъдат закрити. На тях ще има трябва поне месец и половина да обявят обществена поръчка за нови транспортни линии и да изберат изпълнител и реално нови общински линии няма как да има до 31 декември.
До края на годината няма как да се отворят и нови областни транспортни линии, тъй като това може да се прави само в началото на годината. Освен това новите линии, минаващи през няколко общини, трябва да се съгласуват и с транспортното министерство. Факт е и, че не всички общини имат свои транспортни фирми и тези, които нямат ще трябва да разчитат на частните превозвачи за покриването на новите линии. Това, обаче, може да не е икономически рентабилно за честния сектор и фирмите могат да откажат изобщо да пускат автобуси в часовете, в които вече няма да има железопътен транспорт.
Ако от 10 декември 150 линии бъдат закрити, кметовете се опасяват, че в определени райони хората ще бъдат изолирани. "В настоящия момент икономическата криза налага даже в повече тези линии да бъдат поддържани, за да може да се стимулира движението на хората и придвижването на хората от едно място на друго, включително и с цел намиране на работа", каза още Хасан Азис.
Кметът на Перник Росица Янакиева отбеляза, че ежедневно около 15 000 - 20 000 души, живеещи в Перник използват услугите на железниците. Само между Перник и София БДЖ има намерение да спре 6 директни влака, но се спират и преминаващи през града. "Явно е предприето поредното централизирано решение без съгласуване с местната власт, без сериозен социално-икономически анализ какво се случва. Не можем да намерим алтернатива", коментира кметът на Перник. Донка Михайлова, кмет на Троян също изрази притеснение от липсата на цялостен анализ на последиците от случващото се. "До днешна дата нямаме ясна представа какво се случва. Никой от кметовете не знае какво предстои да се случи, за това очаквам да има диалог за разумните алтернативи", призна тя. /БГНЕС
167
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар