Най-ниска производителност в Европейския съюз има БДЖ. Нито кауза, нито алтернатива имате, господин Бунев, обърна се в студиото на бТВ председателят на Съвета на директорите на Холдинг БДЖ Владимир Владимиров към председателя на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев. Търсите си кауза, за да намерите за какво да стачкувате. Вие, когато се съсипваше железницата, Вас ви нямаше, продължи Владимиров. Той посочи, че загубата на холдинга е била 69 милиона. За първи път се случва да се намалява загубата. Намаляваме загубата на 28 милиона, вървим към изчистване на оперативната загуба, каза Владимиров. Според него дружеството се изправя на крака. За да се изправи съвсем, са необходими съкращения на влакове и персонал. Със съкращаването на тези 138 влака се освобождават 100 милиона, с които ще бъдат платени дългове на банките кредитори, посочи председателят на Съвета на директорите на БДЖ. В момента държавата е с вързани ръце, за да помага на БДЖ. Владимиров заяви, че премиерът няма право в момента да помогне на БДЖ. За предстоящата стачка на 24 ноември Владимир Владимиров посочи, че няма да се наказват служители затова, че стачкуват. Ако има непристойни действия, които оронват престижа на холдинга, например, употреба на алкохол по време на стачката, или грубо отношение, тогава ръководството може да се намеси в стачните действия. Той съобщи още, че ще имаме регистър на стачкуващите, "защото трябва да е ясно на кой ще се плаща и на кой не". Защо трябва сега да го искате този списък? Защо трябва да прилагате натиск, обърна се Петър Бунев към Владимиров. Той каза още, че Владимиров "стреля с картечница" и обвини ръководството на БДЖ в некомпетентност. Според него е можело да не се стига до тази стачка. Можеше да се стигне до споразумение и да не се стачкува, подчерта той. Зоринчно Йорданов, председател на НЖС "Подкрепа" заяви, че реформата в железницата не трябва да се прави отзад напред. Първо трябва да седнем и да изчистим процесите, каза той. "Нали трябва да започнем обратно, да оптимизираме процесите". Йорданов предложи, деветте милиона, които ще бъдат изплатени за обезщетения, да бъдат инвестирани в закупуване на нова техника. Ще ликвидираме едно действащо дружество. БДЖ е социално благо, категоричен бе Йорданов. Има доклад на Световната банка, в който се прави анализ на железопътния транспорт в нашия региона, посочи той. Според този анализ в момента, в ситуацията на криза нито социално, нито политически са необходими едни такива драстични съкращения. /БГНЕС