Facebook – куп лъжи и нарушени обещания
Преди няколко години Facebook бе принуден да се откаже от новата си услуга "Beacon". Тя проследяваше действията на потребителите на социалната мрежа в милионите други сайтове, което предизвика огромна шумотевица, тъй като бяха нарушени правилата за личната неприкосновеност. Тогава Facebook обеща, че ще положи усилия, за да защитава по-добре личната информация на гражданите.
Очевидно, фирмата на Марк Зукърбърг не бе достатъчно усърдна. На 29 ноември Федералната търговска комисия на САЩ (ФТК) оповести резултатите от разследването си на социалния сайт. Те показаха, че най-голямата мрежа в света, която днес използват над 800 млн. души, не защитава личната информация на потребителите си, макар че преди месеци бе обещала да я пази като очите си, коментира "Икономист". Откритията на ФТК дойдоха в чувствителен за Facebook момент, тъй като компанията се подготвя за първично публично предлагане, което почти сигурно ще се случи догодина. Според редица доклади, компанията, оценявана на 100 млрд. долара, може да предложи акции още тази пролет, когато ще се опита да събере 10 млрд. в щатска валута. Но за да го стори, Facebook трябва да изчисти част от регулаторните си проблеми с неприкосновеността на личните данни. В това число и данните на ФТК, които бяха изготвени след споразумение между Комисията и Facebook. Разследването на властите се фокусира върху няколко точки, по които социалната мрежа е измамила клиентите си. Това, което е може би най-поразително, е че Facebook е споделял личната информация на потребителите си с рекламодателите – практика, която от ръководството неколкократно отрекоха. ФТК освен това обяви, че фирмата не трие снимките и видеата на потребителите, които са пожелали да изтрият профилите си, въпреки че е обещала обратното.
Споразумението, сключено между Комисията и социалната мрежа, предвижда на Facebook да се наложат санкции. Компанията също така се съгласи на всеки две години в следващите две десетилетия да се извършва външен одит на политиката й по неприкосновеността на информацията. Тя занапред ще трябва да иска и разрешение от клиентите, преди да прави промени в настройките за поверителност. Опитайки се да омаловажи последиците от поредния погром на сайта, създателят му Марк Зукърбърг използва блога си, за да се извини за издънките на мрежата. Facebook "има добра история на осигуряване на прозрачност и контрол" на личната информация на потребителите, твърди той. Критиците и експертите обаче са на различно мнение. "Зукърбърг върви по въже, опънато над земята", като се опитва да обслужва интересите както на рекламодателите, така и на потребителите, предупреди активист. "Рано или късно той ще се препъне много сериозно", прогнозира още той. /БГНЕС
504
0
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар