Синдикатите искат разговори с министри
Утре няма да има преговори с ръководството на БДЖ, искаме разговори на ниво министри. Това заяви Сашо Алексов, председател на Браншови железничарски синдикат (БЖС), който заедно със свои колеги участва в преговори с част от ръководството на НКЖИ, предаде репортер на БГНЕС.
Синдикатите са недоволни от ръководството на БДЖ, защото ги били излъгали. "Бяхме се договорили, че ще подпишем с параметрите на колективния трудов договор от 2009 година и проблем беше точката за синдикална защита", обясни Алексов. Преди това от ръководството са им предложили да има бонусна система с параметрите за плащане и с това синдикатите са се съгласили. Когато обаче са преговаряли за Колективния трудов договор в БДЖ, изненадващо са им предложили поправки в 48 нови члена. В тях се предлагало намаление на заплатите с 35-37%, което синдикатите са отхвърлили.
Министърът на транспорта Ивайло Московски отбеляза, че се предлага възможност да се приложи бонусна схема, където с атестации да се разпределят парите. Който е свършил, както трябва работа, ще получи и повече. Непопулярните мерки са единствените, които ще спасят компанията, каза Московски. Той няма нищо против да разговаря със синдикатите, но заяви, че застава зад мениджърския екип на БДЖ. Според Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в КНСБ, когато се казва бонусна система, трябва да се види каква ще бъде. А не да отпадат просто сегашните класове за прослужено време. Според Бунев, начинът, по който се водят преговорите показва, че ръководството на БДЖ иска умишлено стачката. Критиката към него е, че от трима души няма нито един, който познава железницата, каза синдикалистът. Ивайло Московски не се съгласи с това и отбеляза, че екипът трябва да е наясно какво прави и да има познание за преструктуриране. 500 души софийското метро може да приеме. Ние сме хората, които сме най-малко виновни дали има годни вагони, отбеляза Московски на забележката на Бунев, че стачката може и да свърши във вторник, но дали влаковете ще тръгнат зависи от това дали има годни вагони.
Единадесети ден продължи безсрочната ефективна стачка на работниците и служителите от българските железници и Национална компания от ЖП Инфраструктура. От 237 влака, които е трябвало да се движат между 8 и 16 часа са спрели 179, съобщават от КНСБ и КТ "Подкрепа". Някои от влаковете са отменени от началната им гара поради стачкуващи служители и се движат в малки отсечки на междугарията.
Двама служители на БДЖ обявиха гладна стачка. Единият - Недко Кертов, веднага е бил прегледан от екип на Бърза помощ и му е било забранено да гладува, тъй като е с прекарани два инфаркта. Колегите му също са го молили да се откаже и са успели да го разубедят. Въпреки това той настоява за 24 - часови преговори до подписване на споразумение, в което да залегнат договорените клаузи от 10 март 2011 г.
След проведените преговори на 04.12.2011 г. в Национална компания "Железопътна инфраструктура", между ръководството на компанията и стачния комитет в НК "ЖИ", до подписване на КТД и стачно споразумение не се стигна. Има отправено предложение от страна на работодателя за подновяване на стачното споразумение, с което предлага да се прекрати стачката. Ръководството предлага и ясна мотивировка по записа за защита на работниците и служителите от съкращения. Утре от 14 часа са насрочени нови преговори. При тази ситуация стачката в НКЖИ и БДЖ продължава. /БГНЕС
275
2
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
аз
браво на бойко, браво на правителството, стига толкова хранилки, лентяите да се хващат на работа
Анонимен
работа ли какво е това
* Коментар транслитериран от системата
0 0