Планираният референдум за независимост на Шотландия почти сигурно ще се окаже по средата на юридическо минно поле, прогнозира в-к "Скотсман". Въпреки това, дните до есента на 2014 ще бъдат решаващи за съдбата на Острова, коментират местните медии. "Таймс" и "Гардиън" споделят мнението, че Лондон и Единбург ще се сблъскат с неизбежна конституционна криза. "Дейли рекърд" пък обяви събитията за "исторически". Амбициозен народ. В материала си за "Гардиън" Саймън Дженкинс отправя остри критики към проекта за нова високоскоростна железопътна мрежа на стойност 32 млрд. паунда. Неговата цена, твърди британецът, "минава всякакви граници". "Дейли мейл" пък отбелязва, че в Средна Англия се надига бунт. "Таймс", коментаторите на "Гардиън" и "Дейли телеграф" обаче подкрепят идеята. "Телеграф" дори я нарича "амбициозен проект за една амбициозна нация". "Великобритания трябва да покаже, че не е изгубила желанието си да се заема с национални инфраструктурни проекти", обяви изданието. Парен двигател. Грандиозната реч на Ед Милибанд, с която лейбъристите поеха в нова посока, обаче не бе приета радушно. Куентин Летс коментира за "Дейли мейл", че лидерът на лейбъристите е "също толкова несръчен, колкото и дебела, дървена и кьопава танцьорка от Клоостерзанде". В графата си с карикатури "Сън" рисува г-н Милибанд като парен двигател, даващ всичко от себе си, за да поддържа темпото на премиерския високоскоростен влак. "Дейли мирър" пък призова лейбъриста да преосмисли посланието си и да намери вътрешна сила, за да изкаже това, което мисли. /БГНЕС