Емил Савов: Общините да изготвят специални програми за управление на просрочени задължения
Общините трябва да си изготвят специални програми за управление на просрочените задължения. Това е една от препоръките на Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ), каза пред ШУМ.БГ Емил Савов, заместник-изпълнителен директор на сдружението.
Савов, който участва в започналото днес в Шумен двудневното обучение на тема "Подготовка на общинските бюджети 2012", на което присъства и зам.-министърът на финансите Владислав Горанов, съобщи, че задълженията на общините в страната са над 220 млн. лева, а просрочените вземания - 150 млн. лева.
Необходими са и отделни политически решения на Общинския съвет при приемането на бюджета във връзка с погасяване на задлъженията. Всякакви еднократни приходи от продажби на общинска собственост също трябва първо да бъдат пренасочени за изплащане към доставчици, които предимно са за извършени строителни дейности, а след това за инвестиции”, уточни Савов. Той допълни, че друга препоръка е да се обърне внимание на просрочените вземания и общините да положат допълнителни усилия за вземане на тези задължения, ако искат да предлагат адекватни услуги.
Ще посъветваме общините да имат и резервен фонд от местните приходи само за средства необходими за управление на проекти. 2012 г. е най-силната за изпълнение на проекти, за които общините имат подписани 1800 договора на стойност над 3 милиарда лева. За всичко това е необходим сериозен ресурс от общините и по наши сметки е около 300 млн.лв., каза Савов.
По време на изказването си при откриване на обучението Савов подчерта, че в двудневните дискусии три ще бъдат основните послания и решения – предизвикателствата за усвояване на европари, проблемът с просрочените задължения и вземания и нефинансираните мандати.
Над 250 общинари, финансисти, данъчни от Североизточна България се включиха в обучението за общинските бюджети 2012. То бе открито от кмета на общината Красимир Костов.
Зам. министър Горанов в своето изказване, презентира темата „Бюджетите на общините в контекста на финансовата политика на правителството". В нея той разгледа тенденциите в развитието на света и националната икономика и заяви, че България очаква умерен растеж на националната икономика. Сред основните цели на фискалната политика той постави намаляването на дефицита до 1,3 % , което е приблизително 1,1 млрд. лв. Според Горанов ръстът от приходите в хазната ще отива за намаляване на дефицита. Зам.-министърът подчерта, че са привлечени допълнителни ресурси в сферата на образованието и културата, но заяви, че парите и тази година няма да стигнат за социалните дейности. Основният инструмент, за да успеем, ще бъде да усвоим гарантираните ресурси от европейските програми, каза Горанов. Той призова в приходната част общините да търсят допълнителни резерви, както и да постигат по-висока събираемост от данъците.
След пленарната сесия „Особености на общинските бюджети 2012" започна дискусията „Финансиране на делегираните от държавата дейности" с участието на екип от дирекция „Финанси на общините" и общински експерти във функциите „Социални дейности", „Здравеопазване, „Отбрана и сигурност", „Общинска администрация" и „Култура".
Утре през втория ден от обучението в отделни секции ще се обсъждат теми за размерите на местните данъци и такси, за промените в общинското образование и други.
ШУМ.БГ
1157
0
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар