Утвърдиха план-приема в шуменските училища
Днес на заседание на Постоянната комисия по заетост в областта бе утвърдено предложението на Регионалния инспекторат по образованието за план-приема за държавните професионални гимназии, средните общообразователни училища и специални училища с паралелки за придобиване на степен за професионална квалификация за учебната 2012-2013 година.
От РИО и тази година залагат на 42 професионални паралелки. „При този брой през м.г. бяха реализирани 37. През учебната 2012/2013 г. няма нови професии и специалности, заявени от нашите училища“, каза доц. Добромир Добрев, началник на регионалния инспекторат. Той отбеляза, че за разлика от минали години, когато са провеждани срещи с бизнеса, през изминалата всеки един от училищните директори е поканил партньорите си от бизнеса и след обобщените резултати са удовлетворени техни претенции. „Те поставиха като искане да бъде увеличено задочното обучение, ние се съобразихме и паралелките от 1 стават 4“, уточни доц. Добрев. Училищните директори на 10-те професионални гимназии в Шумен, В.Преслав и Нови пазар са реализирали за месец 20 срещи с 45 работодатели. Учениците участват в производствена практика в 287 фирми като договори са сключени с 258 от тях, при учебната практика работят с 45 фирми, а сключени договори има с 30, сочат данните на РИО.
От страна на работодателите Председателят на ТПП Христо Дечев отбеляза, че за следващата година при план-приема трябва да се „изхожда от пазара на труда, на безработицата, какво бълваме като кадри и къде се реализират те“.
Според доц. Добрев проблемът е, че дори и да се открият нови специалности като тази за „селски туризъм“, се оказва че желаещи няма. „Това, което прави Министерството на образованието за защитените професии е добро. Правим паралелки, които осигуряват необходимите кадри за страната, но в същото време от страна на ученици и родители липсва такъв интерес“, обясни Добрев.
ШУМ.БГ
1319
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар