ЛУКОЙЛ: Не е истина, че цените на горивата в БГ са по-високи от френските
ЛУКОЙЛ-България остро възразява срещу продължаващата практика на лидера на ДСБ Иван Костов да използва положението си на защитен с имунитет народен представител за публични нападки и неверни твърдения по адрес на компанията, включително и от трибуната на Народното събрание, заявиха от пресцентъра на ЛУКОЙЛ.
"В течение на 10 години цялата държава търпеше последиците от огромната по размери контрабанда на горива, разцъфтяла при управлението на Иван Костов, без от негова страна да се чуе и дума в защита на легално работещите участници на пазара, били те малки, средни или големи. От две години насам обаче, с въвеждането на мерките за контрол върху горивния пазар у нас, лидерът на ДСБ използва всеки момент на дестабилизация на петролните пазари и поскъпване на горивата в цял свят, за да издигне популистки "антимонополни" лозунги и да посочи на и без това измъченото от ниските си доходи общество удобен враг в лицето на ЛУКОЙЛ. Поредният акт в тази посока е изявлението му, направено на 29 февруари от трибуната на Народното събрание, съдържащо цяла поредица неистини.
Неистина е, че заради "монопола на Лукойл" цените на горивата в България били по-високи от френските. Справка в Европейския енергиен портал показва колко струват горивата във Франция - 1,627 евро за литър бензин и 1,423 евро за литър дизел. В настоящата си "антимонополна" загриженост, господин Костов удобно забравя, че именно ръководеното от него правителство подписа приватизационния договор за Нефтохим - Б ургас и гарантира с подписа си защитата на интересите на държавата и пазара. Условията по този договор никога не са променяни. Както тогава, така и днес ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас е единствен производител на горива в страната, с тази разлика, че на днешния вътрешен пазар на горива има много по-голяма конкуренция и много повече легални дистрибутори и вносители, отколкото през 1999 г.
Неистина е, че ЛУКОЙЛ "не е монтирал измервателна апаратура, с която да бъде наблюдавано движението на течните горива". Както ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас, така и обектите на ЛУКОЙЛ-България за съхранение и продажба на едро и дребно, са снабдени с всички необходими устройства за контрол върху движението на течните горива в страната - факт, удостоверен по надлежния ред от Агенция "Митници" и Националната агенция по приходите.
Неистина е, че ЛУКОЙЛ е "монополизирал цялата база за съхранение, почти 80% от базата за съхранение на течни горива". По експертни данни, в страната има над 1,5 милиона куб.м. складов обем за горива извън резервоарите на комбината в Бургас. От този обем, собственост на ЛУКОЙЛ-България са 400 хиляди куб. м., или около една четвърт.
В България не съществуват никакви забрани или ограничения за изграждане и поддръжка на бази за съхранение на горива, стига те да отговарят на нормативните изисквания, целящи контрол и ограничаване на сивата икономика в търговията с петролни продукти. Кампанията, която господин Костов води, използвайки ЛУКОЙЛ за обект на нападките си, е всъщност кампания против този контрол. Под прикритието на призиви за "либерализация", целта е да бъдат обезсмислени усилията на държавата за ограничаване каналите за нелегален внос и да бъдат обезценени вложените до момента инвестиции на всички легални дистрибутори, вносители и търговци за изпълнение на държавните разпоредби.
За съжаление, всички изявления на господин Костов са практически безнаказани, тъй като в България няма законов механизъм, по който една компания да може да защити доброто си име. Във връзка с това, ЛУКОЙЛ ще пристъпи към консултации с всички организации, обединяващи легалния и сериозен български бизнес, за иницииране на предложения за мерки, които да позволят някаква защита за всяка компания, чието име и авторитет става обект на подобен политически рекет", заявяват от ЛУКОЙЛ. /БГНЕС
608
4
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Българин
Защо никой не пише за разликите в стандартите на живот,а само се оправдават че търпели загуби.От колко години не са компенсирани заплатите когато има инфлация или се вдига цената на тока и водата.Това е геноцид към Българския народ,никоя друга държава не го прави спрямо своя народ.
UK
костов ви е виновен за всичко вашта гладна кожа.монопола е враг на народа.енерго,веикато и газта и вие с горивата.
учен
Много е лесно да се обвинява Костов, че нали по негово време и с негова помощ стана преватизацията на Нефтохим. Като в същото време се закри Плама Плевен за да нямат Лукойл конкуренция.
защо
Защо всички говорят за цени , а никой не говори за качество ?
Скоро бях в Австрия и на път за България заредих резервоара до горе . От там преминах през Сърбия , изминах още 700 км. в България и чак тогава светна лампата , че горививото ме е на превършване . Изминах над 1300 километра със 70 литра дизел. интересно ми е защо в България със същото количество гориво изминавам около 900-950 км. В Турция колата ми гори около 6 литра на 100 км , а в България - около 8 литра за същия пробег . ЗАЩО ЛИ ???
Може би от качеството на горивото , или пък от цената ???