Започна обсъждането на проектозакона за училищното образование
В Шумен започна обсъждане на проектозакона за училищното образование на организирана от общината кръгла маса на тема “Проектозаконът за предучилищно и училищно образование и средищните училища. Проблеми, персепктиви”.
„Поводът не е отчитане на планирана дейност, а ангажираност и отговорност на общината за образователния процес. Желанието ни е да разгледаме проектозакона за средищните училища, който им определя самостоятелна роля. Да се спрем на обхвата на децата в задължителната училищна възраст, на трудностите, нерешените проблеми, качеството на образованието, както и на визията за бъдещите обществени съвети, които са залегнали в него“, каза при откриване на форума зам.-кметът по култура, просвета и образование Живка Тонева. Очаква се днес по време на дискусията да бъдат направени редица предложения, които след обощаването им ще бъдат предоставени на образователното министерство. Според Найден Косев, директор на Дирекция „Просвета, култура и младежки дейности“ в Общината, очакваните предложения ще бъдат в няколко посоки, като подобряване на финансирането на училищата и организацията на целодневното обучение в средищните училища, подобряване на състоянието на материално-техническата база и образователна среда, свързана с възможностите за по-добра спортна база и отдих.
“Ежедневието ни поднася много предизвикателства в организацията и управлението на средищните училища, свързани с трудните климатични условия при пътуването на учениците през зимните месеци, отоплението на сградите, в повечето случаи с твърдо гориво, понякога срещаме проблеми и с персонала, поради малобройния състав, медицинското обслужване, което се различава от това в градските училища и редица други проблеми, които са предмет на днешната дискусия“, каза Косев.
На срещата присъстват директори на средищни училища в Шуменско, колегите им от Нови пазар, Велики Преслав, Разград, Търговище и Омуртаг, специалисти от Областния ресурсен център, Регионалния инспекторат по образование, от Шуменския университет.
Днешната дискусия е втората поред по проектозакона на училищното образование. В началото на април такава бе проведена на областно ниво, организирана от Регионалния инспекторат по образование с участието на областния управител Димитър Александров, експерти от министерството на образованието, представители от комисии и директори на училища от област Шумен. На нея присъства и народният представител Ивайло Тошев.
В Шуменска община средищните училища са 6 – в с. Дибич, което обединява 87 деца от 7 села, в с. Царев брод с обхват на 143 деца, с. Градище със 100 ученици от 7 съседни населени места, с. Друмево с обхват на 89 деца от 4 села, с. Мадара – 98 ученици и училището в кв. Дивдядово, което обхваща 324 деца от квартала и 5 села.
Общият брой на обхванатите ученици т.г. е 850 в 53 паралелки, от които 2 слети и 51 самостоятелни, числеността на персонала в тях е 93 педагогически и 31 непедагогически, сочат данните на общината.
ШУМ.БГ
ДАНО НЯМА ДАСКАЛИЦИ ОСЪДЕНИ ЗА ПРЕСТЪПЛЕНИЯ ПО ОБЩ ХАРАКТЕР .. ЩОТО .. В ПРОЕКТА ЗА ЗАКОН В ЧЛЕН 214 .. ГО ПИШЕ, НЕ МОГАТ ДА ИЗПЪЛНЯВАТ ПРОФЕСИЯТА СИ !!
Може, но прочети проекта за закон!! реабилитацията не се признава ..нищо дори и да си реабилитиран от съда, ако нанесеш щета на някои и дребна да е, или си нанесъл някога, или ти предстои ..инциденти се случват ..ако знаеш какво може да ти се случва хубаво...по и дори и да предвиждаш нещата в което се съмнявам,пак може да си случи. Престъпленията от общ характер са с широк обхват. Ще се уволняваме :)
1. В ЗАКОНА ТРЯБВА ДА СЕ НАПИШЕ ЯСНО И ЗА ПАТРИОТИЧНОТО ВЪЗПИТАНИЕ НА ДЕЦАТА.
В момента няма система за патриотично възпитание, и за да не изброявам какво няма, ще напиша какво трябва да се направи:
- Трябва да се направи в учебната програма запознаване на учениците от 1 до 12 клас с местните и национални герой, с посещение на музейте по план и в учебно време.
- Например в 1 и 2 клас - местно значение паметници, къщи-музеи, обекти от античноста и т.н.
- От 3 до 8 кл. да се запознаят със всичко важно в България, като например в 3 кл. ще се направи екскурзия с една нощувка, в 4 кл. с 2 нощувки, в 5 с 3 нощувки, в 6, 7 и 8 с по 4 нощувки, и по този начин, децата да се запознаят със важните неща в България, и да знаят какво е България, а не да гледат филми и да бягат в Америка.
- Куриозно е учениците не познават Ботев, на въпроса зададен на 3-ти март от класната, какво знаят за Батак, те казват «НА БИТАК СЕ ПРОДАВАТ ЧОРАПИ». Мога да дам много такива примери.
- Държавата да направи списък със задължителните обекти които трябва да се посетят.
- Трябва да се гласува доверие, от държавата на директорите на училищата, за всичко около една екскурзия, за да не се викат родителите за всяка една екскурзия, и те съответно нищо немогат да решат.
- Моето мнение е , че всеки месец трябва да има някаква екскурзия, а не както сега последните 1-2 учебни дни всички хукват на екскурзия, и така става една лудница, и това е защото няма план и стратегия.
- А до колкото знам, сега се ходи на екскурзия от някакви резервни дни за дървена ваканция, и се набляга на басейни, дискотеки и заведения.
- Трябва коренно да се смени стратегията и то със същите средства/пари/
- За да има ефект от тези екскурзии, трябва да се направят серия от викторини, окръжни и национални със въпроси за обектите от екскурзиите със награди и показвани директно по телевизиите.
- Трябва да се направи равномерно разпределение на броя ученици и учителите, по музейте, и да започнат да учавстват ефективно в подържането на музейте - в учебно и извънучебно време. ТОВА Е МНОГО ВАЖНО ДА СЕ НАПРАВИ, И ЗА МУЗЕЙТЕ, НО И ЗА ВЪЗПИТАНИЕТО, ЗА ДА НЕ БЯГАТ ОТ БЪЛГАРИЯ.
- Отговорноста на младото поколение е в нас, трябва да ги заставим и да осигурим условия за да познават България.
- Трябва задължително да се направят в учебната програма спортни игри. Например в учебно време и в извън учебно време.
- Това е не само важен въпрос, жизнено спасяващ е.
- Всички под ръководството на класния, трябва да бъдат задължени да участват, независимо от затлъстяването и килограмите си. Не е достатъчно със регулиране на храната за ученици, да се оправи угояването им.
- ТРЯБВА ДА БЯГАТ, например 1 кл-ВСЕКИ ДЕН по 500м, 2 клас — 700м, 3 кл, 1000 м. И т.н.
Това е много важно за бъдеща здрава нация. Това възпитава и самодисциплина.
В тази връзка, трябва да се разпредили района около училищата и заедно със общините да се подържа от учениците, трябва да се научат децата да създават, за да спрат да рушат. Сега имат много свободно време и незнаят какво да правят.
Патриотке, няма лошо нито в патриотизма, нито в спорта. Но къде остава духовното и културно възпитание? Или смятате, че щом вие нямате нужда от него, то не касае и децата ни?
Косев, може ли да ми обясниш как ще вкараш всичко това в учебниците на Анубис и Булвест. За разпространението те знаем, че го можеш и по градините и по училищата.
Коментари
Анонимен
ДАНО НЯМА ДАСКАЛИЦИ ОСЪДЕНИ ЗА ПРЕСТЪПЛЕНИЯ ПО ОБЩ ХАРАКТЕР .. ЩОТО .. В ПРОЕКТА ЗА ЗАКОН В ЧЛЕН 214 .. ГО ПИШЕ, НЕ МОГАТ ДА ИЗПЪЛНЯВАТ ПРОФЕСИЯТА СИ !!
1234
Анонимния, ти си много далеч от образованието! Това винаги е било така!Може би теб са те учили такива преди 30 години!!!
цифровия
Може, но прочети проекта за закон!! реабилитацията не се признава ..нищо дори и да си реабилитиран от съда, ако нанесеш щета на някои и дребна да е, или си нанесъл някога, или ти предстои ..инциденти се случват ..ако знаеш какво може да ти се случва хубаво...по и дори и да предвиждаш нещата в което се съмнявам,пак може да си случи. Престъпленията от общ характер са с широк обхват. Ще се уволняваме :)
Патриотка
1. В ЗАКОНА ТРЯБВА ДА СЕ НАПИШЕ ЯСНО И ЗА ПАТРИОТИЧНОТО ВЪЗПИТАНИЕ НА ДЕЦАТА.
В момента няма система за патриотично възпитание, и за да не изброявам какво няма, ще напиша какво трябва да се направи:
- Трябва да се направи в учебната програма запознаване на учениците от 1 до 12 клас с местните и национални герой, с посещение на музейте по план и в учебно време.
- Например в 1 и 2 клас - местно значение паметници, къщи-музеи, обекти от античноста и т.н.
- От 3 до 8 кл. да се запознаят със всичко важно в България, като например в 3 кл. ще се направи екскурзия с една нощувка, в 4 кл. с 2 нощувки, в 5 с 3 нощувки, в 6, 7 и 8 с по 4 нощувки, и по този начин, децата да се запознаят със важните неща в България, и да знаят какво е България, а не да гледат филми и да бягат в Америка.
- Куриозно е учениците не познават Ботев, на въпроса зададен на 3-ти март от класната, какво знаят за Батак, те казват «НА БИТАК СЕ ПРОДАВАТ ЧОРАПИ». Мога да дам много такива примери.
- Държавата да направи списък със задължителните обекти които трябва да се посетят.
- Трябва да се гласува доверие, от държавата на директорите на училищата, за всичко около една екскурзия, за да не се викат родителите за всяка една екскурзия, и те съответно нищо немогат да решат.
- Моето мнение е , че всеки месец трябва да има някаква екскурзия, а не както сега последните 1-2 учебни дни всички хукват на екскурзия, и така става една лудница, и това е защото няма план и стратегия.
- А до колкото знам, сега се ходи на екскурзия от някакви резервни дни за дървена ваканция, и се набляга на басейни, дискотеки и заведения.
- Трябва коренно да се смени стратегията и то със същите средства/пари/
- За да има ефект от тези екскурзии, трябва да се направят серия от викторини, окръжни и национални със въпроси за обектите от екскурзиите със награди и показвани директно по телевизиите.
- Трябва да се направи равномерно разпределение на броя ученици и учителите, по музейте, и да започнат да учавстват ефективно в подържането на музейте - в учебно и извънучебно време. ТОВА Е МНОГО ВАЖНО ДА СЕ НАПРАВИ, И ЗА МУЗЕЙТЕ, НО И ЗА ВЪЗПИТАНИЕТО, ЗА ДА НЕ БЯГАТ ОТ БЪЛГАРИЯ.
- Отговорноста на младото поколение е в нас, трябва да ги заставим и да осигурим условия за да познават България.
Патриотка
СПОРТА трябва да се включи в този закон.
- Трябва задължително да се направят в учебната програма спортни игри. Например в учебно време и в извън учебно време.
- Това е не само важен въпрос, жизнено спасяващ е.
- Всички под ръководството на класния, трябва да бъдат задължени да участват, независимо от затлъстяването и килограмите си. Не е достатъчно със регулиране на храната за ученици, да се оправи угояването им.
- ТРЯБВА ДА БЯГАТ, например 1 кл-ВСЕКИ ДЕН по 500м, 2 клас — 700м, 3 кл, 1000 м. И т.н.
Това е много важно за бъдеща здрава нация. Това възпитава и самодисциплина.
В тази връзка, трябва да се разпредили района около училищата и заедно със общините да се подържа от учениците, трябва да се научат децата да създават, за да спрат да рушат. Сега имат много свободно време и незнаят какво да правят.
д-р Стоичков
Повече **ти, по-малко читети.
Анонимен
Патриотке, няма лошо нито в патриотизма, нито в спорта. Но къде остава духовното и културно възпитание? Или смятате, че щом вие нямате нужда от него, то не касае и децата ни?
космополит
Вече се иска да си конкурентоспособен на световния пазар на труда.За да оцелееш-трябва и да се трудиш.
Николай
Косев, може ли да ми обясниш как ще вкараш всичко това в учебниците на Анубис и Булвест. За разпространението те знаем, че го можеш и по градините и по училищата.