
Преасфалтират наново шуменските улици, над 60% - некачествени
Повечето ремонтирани с пари от облигационния заем шуменски улици ще бъдат преасфалтирани наново. Това каза пред ШУМ.БГ директорът на дирекция „Строителство и екология” в Общината Любомир Пашов днес, след получаването на резултатите от лабораторните анализи на асфалта.
16 от 26-те проби, взети от преасфалтирани участъци, се оказало, че са извън норма. Това са над 60%. „Поръчахме изследване в лабораторията на Областното пътно управление по два показателя – коефициент на плътност и дебелина на настилката. Има фрапиращи случаи на отклонения и при трите фирми, работили по лотовете”, каза Пашов.
Той даде пример за участъка от бул. „Симеон Велики” до НОИ, където при норма за уплътнение 98% пробата показала 83,6%, а при зададена 4-сантиметрова дебелина на асфалта бил сложен пласт от 2,9 см. Най-тънка настилка положили на ул. "Съединение" №64 – само 2,4 см. 26 мм асфалт имало и по ул. „Паламара” до бившето ТПК „Пчела”.
Пашов заяви, че недоброто уплътнение на настилката може да се получи по много причини – от неспазване на рецептата на асфалтовата смес до ниска температура на полагане.
Днес ще бъдат изпратени писма с копия на лабораторните анализи до строителния надзор и до фирмите Хидрострой” АД, „Пътища” АД и „Барс” АД. „Ще им дадем срок до средата на юни да възстановят за своя сметка всички участъци с отклонения, каза Пашов и добави, че Общината няма да приеме обектите, докато работите не бъдат изпълнени качествено. По договор фирмите трябвало да преасфалтират лошите участъци наново от „кръстовище до кръстовище”. Пашов обясни, че това означава 12 км. нова настилка само по двете платна на бул. „Симеон Велики”. Фирмите трябвало да премахнат напълно вече положения некачествен асфалт и да положат новия. Според него „Хидрострой” още днес щели да започнат да фрезоват положения от тях асфалт в района на Билла.
„По принцип съгласно договора основна вина носи строителният надзор. Те са задължени да присъстват при самото асфалтиране. Общината ще си потърси отговорностите не само от фирмите изпълнителки, а и от тях”, каза Пашов.
Сегашните изследвания на асфалта струват на кметството 1200 лв.
Инж. Любомир Пашов обясни, че са излезли и резултатите от пробите на тротоарните плочки. Старозагорската лаборатория казала, че те отговарят на БДС.
ШУМ.БГ

11814
64
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
ха
нови избори и тези червеи дъбовчета- шошвчета- костовчета да се изметат
Преасфалтиране
Охооо ще чакаме да си оправят старите бакии, че ще продължават по план за довършване на останалите улички.Живея на Априлов и искам да кажа, че от Македония нагоре положението е плачевно с опасност да си изкривиш джанта или счупиш броня.
Светлозар Стоянов
Трагикомедия.
не трябва
Сега като искат да се преасфалтира е нужно да се огледа и списъка с улиците за преасфалтиране, редно е като се иска да се върши една работа двойно, то поне да се съкрати малко списъка, в който така или иначе има включени и напълно ненужни малки улици, които не са от значение за града ни като цяло.
SS Lazio
Претупаха набързо асфалтирането, за да залъжат овчия гласоподавател и успяха! Сега, драги съграждани, ще берем плодовете на този цирк, като второ лято ще караме по фрезован асфалт и ще се тъпчем по тесни улички, заради затворените за асфалтиране!
55
тоз кмет на Дивдядово за какво взима заплата само ходи и ближи за...ици в общината всеки ден минавам пътя Мараш Шумен на самия център пред очите му две големи ями докато не стане нещо няма да се сети тоя мушмурок комунист вазелински
трябва,трябва
Е и какво малките улички като черни пътища да не се пипат и да се излиза с кални коли на асфалта дето от миналата година все го правят и нищо досега дупка до дупка, абе шуменска работа. то по тая логика дето и на селата обещаха да асфалтират по някоя улица те пк съвсемнищо няма да видят
гражданин
Трябваше по начало да се асфалтират само паркинг-булевардите в града ни, нямаше нито нужда, нито смисъл, да се преасфалтират малките улици по кварталите или центъра. Така или иначе, всички ние ползваме основно паркинг-булевардите за придвижване и паркиране, така че другите улици можеше да не бъдат планирани за да не се хабят само излишно пари.
анонимен
ДИРЕКТОРЪТ на АД ПЪТИЩА цял палат направи от тези икономии.Как се купуват нови модерни коли за него за хърбавата му жена за дъщерите му.