Американският информационен гигант Епъл се съгласи да плати 2,25 милиона австралийски долара глоба за подвеждаща реклама във връзка с таблета iPad. Това е станало след извънсъдебно споразумение с Австралийската комисия за защита на конкуренцията, което бе оповестено днес. Според комисията рекламата на iPad давала да се разбере, че таблетът може да действа в Австралия с функцията 4G. След като органът за защита на конкуренцията сезира Епъл, през март компанията предлага да изплати обезщетения на австралийските си клиенти, които са се почувствали измамени, и публикува анонси, изясняващи капацитета на последното й творение. Функцията 4G действа единствено в САЩ и Канада, но въпреки това Епъл си е послужил с нея като рекламен аргумент по цял свят, което според комисията е подвеждаща реклама. /АФП