Приятелски фирми прибраха 1,5 млн. лв. от Българския спортен тотализатор, а за спортистите пари няма, съобщава в днешния си брой в. "Класа" в разследване под заглавие "Как се дои тото с реклама". Възможно ли е едно куче да се превърне в лице на рекламна кампания и да получи петцифрен хонорар? Да, ако това куче има връзки в тотализатора. И най-вече ако кучето е на един от бившите директори на БСТ Неделчо Прошков. Ако в страната ни има класация на най-богатите домашни любимци, то булдогът на Прошков, който се появи на билбордове из София с тотофиш в устата със сигурност щеше да я оглави. Като пионер в източването на тотото чрез реклама спортистите сочат именно г-н Прошков, който по документи плати 5 пъти по-висока цена за билбордове с кучето си. Спомням си, че през 2001-ва се разнасяше анекс под № четиридесет и някой си, от който беше видно, че от 250 000 US долара рекламни разходи хората са си делнали 200 000 долара..., и то само от един анекс, твърди мениджърът Красен Кралев пред изданието. Проблемът за източването на тотото чрез реклама е твърде значим, тъй като именно БСТ е основният източник на средства за развитие на родния спорт. А както е известно парите за спортистите стават все по-недостатъчни. Защото фирми от приятелски кръгове ги прибират. Легално - чрез договори за реклама. Истински експерти в тази област се оказват и новите шефове на ДАМС и БСТ. В края на миналата година тотализаторът обявява обществена поръчка за "Предоставяне на услуги по рекламно, медийно и PR обслужване и производство на рекламни материали". Заявления за участие подават 11 фирми - FAQ, "Ай ту Пъблик Комюникейшънс" ООД, "Опус Адвъртайзинг" ЕООД, "Идо Стил" ООД, "Киви" ООД, "Маг Адвъртайзинг" ООД, "Вирус Тим" ООД, ПР "Медиа", "Селект Спорт" ООД, "Идео Сачи