Българите прекарват средно 16 часа седмично онлайн, което превръща интернет във втората най-популярна медия у нас след телевизията. Това показват резултатите от "Mediascope Европа 2012"- проучване на потреблението на медии в общоевропейски мащаб, поръчано от Интерактив Адвъртайзинг Бюро България (IAB България). Пред телевизора българите прекарват 23,2 часа седмично, а чрез радио се информираме средно 11,7 часа. Вестниците и списанията изостават далеч назад - с по 4,1 часа и 3,7 часа съответно. В европейски мащаб интернет потреблението на седмична база е 14,8 часа, повече от час по- малко спрямо България. Също както и на останалите пазари, споделеното медия потребление е основна характеристика за използването на медиите. В България 36% от мъжете и 38% от жените използват интернет докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най-голям процент от времето си в интернет, докато гледа телевизия е тази от 16 до 24 години – 48%. Влиянието на интернет в България е силно 51% от интернет потребителите в национален мащаб споделят, че интернет им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини. Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че интернет им помага да управляват здравето си. Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии – от радио и ТВ, през преса и списания, до интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли. iabulgaria.bg