Следващия понеделник гоним строителите и започваме изпитанията по втория лъч на метрото. Това обяви премиерът Бойко Борисов, след като инспектира отсечката на метрото между НДК, бул. "Черни връх" и метростанцията "Джеймс Баучер", предаде репортер на БГНЕС. Вторият метродиаметър ще бъде открит на 31 август, обяви кметът на Столична община Йорданка Фандъкова. Според нея най-важното за проекта е, че той е интегриран и включва в себе си около 11 км допълнителна инфраструктура и буферни паркинг зони. Фандъкова допълни, че работата по оправянето и разширяването на бул. "Черни връх" ще продължи. Борисов допълни, че по неговото време като кмет булевардът е бил ремонтиран почти всеки ден, "трамваите го разбиваха", а в момента булевардът заедно с прилежащите под него съоръжения вече е ремонтиран. До момента 2 км. от булеварда са изцяло реконструирани, включително с осветлението и тротоарите, поясни Фандъкова. По този начин показваме как можем да работим заедно с държавата, от тук до центъра може да се стигне само за 5 минути, допълни тя. Ще продължим първото разширение на бул. "Черни връх" от ул. "Сребърна" до ул. "Филип Кутев", както и добавянето на нови две платна към булеварда, обеща кмета на СО. Премиерът Борисов обърна внимание на значението на новия лъч на метрото за облекчаване на трафика в столицата. "Точно тук над нас има паркинг за 620 автомобила, всички хора, които идват от планината Витоша комплексите, спират, оставят автомобилите и след 5 минути са на НДК, а тези пък от "Надежда" на 12-тата минута са на "Черни Връх". Паралелно и двата музея "Ларгото" и "Св. София" трябва да станат на 31-ви август." Очаква се след пускането на втория метродиаметър броят на пътниците да достигне 140 000 ежедневно. "Изключително екологично чисто е по простата причина, че влаковете са на ток. Това ще спести много, много хиляди тона бензин, всеки, който може да си прави сметката спира на подземния паркинг, взима си метрото и отива да си върши работата в града. Ще спести пари от паркоместа по центъра, ще спести задръствания, ще спести най-вече време.", каза Борисов. Той сподели своята надежда и увереност, че ще успее да убеди председателя на ЕК Жозе Мануел Барозу "да започнем със спестените пари от метрото отсечката до аерогара "София". Премиерът беше лаконичен в коментара си относно темата АЕЦ "Белене" – "Цялото метро, виждате какво прекрасно съоръжение, струва около милиард, с една дума по-евтино от това, което е изхарчено до момента за АЕЦ "Белене". Към момента е по-скъпа от столичното метро с всичките булеварди и подземни паркинги над него. Да сравняват хората кое е редно да се прави и кое не", заяви премиерът. Въпреки че Борисов отказа да коментира повече темата за атомната централа, той не пропусна да сподели мнението си за причините за представянето на спортистите ни на Олимпиадата в Лондон. "В рамките на тези 3 години аз понесох огромни критики и започнах да строя спортни зали и резултатите от доброто представяне на отборите, които са в неиндивидуалните спортове идват от това, че базата е изключително добра. Най-големите градове София и Пловдив нямаха зала, какъв спорт да правим. На базата на 22-годишно безхаберие тези, които ни упрекваха се надявам сега да се извинят, че залите и спортните съоръжения са доста важни. Сега правим много за баскетбола, правим и за другите колективни спортове", отбеляза Бойко Борисов. /БГНЕС