Ароматите на прясно изпечен хляб, торта и сладкиши не само стимулират апетита ни, но и правят хората по-отзивчиви, установиха френски психолози.
Купувачите е по-вероятно да известят минувач, който е изпуснал нещо, ако по това време минават близо до пекарна, открили учените от университета в Южен Бретан, цитирани от британския в. "Дейли Експрес". За целите на изследването си те събрали осем мъже и осем жени и им казали да застанат пред фурна или пред бутик.
След това те били помолени да пресрещнат минаващ купувач и случайно да изпуснат носна кърпичка, пакет носни кърпички или ръкавица. За да са сигурни в резултатите, експериментът бил повторен 400 пъти. Учените установили, че когато предметите били изпускани пред фурна, 77% от минувачите се спускали да ги вземат. Пред бутика обаче само 52% си направили този труд.
Изследователите стигнали до извода, че изкусителният мирис на храна повишава алтруизма при повечето хора. Изследването им е публикувано във в. "The Journal of Social Psychology". /БГНЕС
Коментари
Добави коментар