Корабът "Фебитоп 1", който потъна в лимана на "Дунавски драгажен флот", ще бъде нарязан за скрап, без да се мести, съобщи директорът на дирекция "Морска администрация"- Русе кап. Георги Иванов, предаде кореспондентът на БГНЕС в града.

Това обаче ще стане едва тогава, когато нивото на реката спадне и се източи горивото от 20 000 литра в горивния танк. "Целта ни е да не се допусне изтичане на нефтопродукти и това е първото, което следим в хода на останалата операция за изваждане на горивото – за да не се допусне разлив. Все още нямаме техническо решение как точно ще го извадим, обсъждат се няколко възможности. Предписанията са корабът да не се пипа от мястото, където се намира. Той ще бъде нарязан в лимана, защото при преместването му има опасност да потъне по средата на лимана и да бъде затворено пристанището", заяви кап. Иванов.

Корабът "Феритоп 1" на русенската фирма "Гораинвест" е бил натоварен с дърва и е пътувал от Бръшлен към Русе. По думите на екипажа, преди да влезе в лимана, е усетил удар по корпуса на кораба с предмет под водата. Не са били установени пробойни и са продължили пътя си. По време на разтоварването корабът е започнал да потъва.

Екипажът се е евакуирал невредим на брега. В резервоарите обаче има около 20 000 литра газьол. Машинното отделение на кораба е под водата, като само мостикът му е на повърхността, тъй като в лимана нивото на водата не е високо. На място са били изпратени водолази, за да огледат корпуса. Към момента причините за потъването не са известни. Поставени са и бонови заграждения с оглед ограничаване при евентуален разлив.

В реката има изплували нефтопродукти от трюмовете и машинното отделение. За да се оберат петната, е бил вкаран нефтосъбирачът "Поморие", а отделно се насипват дървени стърготини, които да тушират замърсяването. Засега няма друго изтичане на нефтопродукти в реката, повърхността се наблюдава постоянно. За да не стане инцидент, корабът няма да се мести, а ще се нареже за скрап на място, когато водите станат ниски. При спасителната операция се е пречупил на две и вече не може да се ползва. /БГНЕС