Мултимедиен продукт за Мадарския конник реализират съвместно Регионалният исторически музей /РИМ/ и неправителствена организация. "Той ще обединява в едно традиционното кино, 3Д анимацията и театралната игра на актьори", каза на заседание на Областния съвет по туризъм директорът на РИМ-Шумен Георги Майсторски. Целта е глобалният символ на България да привлича повече туристи.

„Сценарият на филма е готов, но все още не е осигурено финансирането на проекта. Той ще струва около 50 хил.лв”, каза Майсторски. Той обясни, че 3Д анимирането ще изработят учениците от ПМГ „Наначо Попович”, които миналата година направиха подобен филм за Велики Преслав. Нестандартното в идеята е, че кадрите основно ще бъдат прожектирани на място под Мадарския конник, докато актьори пресъздават легендата за разцепването на скалата на барелефа. 

На заседанието на Областния съвет по туризъм стана ясно още, че през тази година историко-археологическите резервати и музеи отчитат с около 10% по-слаба посещаемост от м.г. Специалистите не знаят причините за туристическия отлив.
ШУМ.БГ