Сигналът на bTV Media Group през мрежата на Булсатком ще бъде възстановен днес, като предложението е в следващите дни да се мине в режим на нормални търговски преговори, за да не бъдат ощетени абонатите, съобщи представителят на Булсатком Пламен Петков, предаде репортер на БГНЕС.

Договорите ще бъдат изпълнявани така, както са сключени – до 31 декември, добави той. Надявам се bTV Media Group да подходи разумно, призова Пламен Петков. "Напълно невярно е твърдението, че Булсатком дължи някакви средства на bTV. Нито стотинка задължения няма Булсатком към bTV", каза още Петков.

"Налага се да боравя с финансови данни, с които не разполагаме в тези дни. Да ви кажа честно - нямам представа, не мога да ви отговоря", заяви след това представителят на Булсатком Пламен Петков на въпрос на БГНЕС дали има други програми, към които операторът има задължения, след като обяви, че към bTV няма. Петков обясни, че не става дума за оферта от страна на bTV Media Group. Предложението, което беше отправено към Булсатком, беше допълнително споразумение с точно определени параметри, посочи той. За това, че от медията посочиха конкретни оператори, към които да се насочват клиентите, Петков коментира: "Иска ми се да вярвам, че това е без знанието на операторите". Съжалявам и за удара срещу рекламодателите, продължи той.

Ако не срещнем от bTV разбиране и нормални условия, ще публикуваме офертата и ще предложим на нашите абонати да изберат, добави Петков. Булсатком е изцяло българска компания с ясни собственици и капитали. Въпреки кризата, през последните години инвестира в подобряване качеството на услугите, подчерта Петков и обясни, че абонатите им плащат само това, което желаят да гледат и това е причината да не може да бъде определен точният им брой. Петков определи действията на bTV като "вероломен акт". Във всеки месец абонатите имат право да решат какво да гледат и затова всеки месец са с различен брой и не може да бъде предоставена информация, обясни отново той.

Янаки Ганчев, председател на УС на Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги, заяви, че над 30% от потребителите ще останат без правото на избор какво да гледат в празничните дни. Това действие беше инсценирано, тъй като договорът между двете компании изтича на 31 декември, добави той.

"Буди тревога, че това е само някакъв повод. Ние сме от 9 години на пазара и познаваме добре всички участници. Това, което се случи, не беше изненада и показва защо в България нещата не се случват. Проблемът е, че едни способи, които не са типични за Европа, тук все още се проявяват. Причината е, че това всичко се случва, тъй като има наличие на картелно споразумение", каза Ганчев и добави, че тези действия нарушават Закона за конкуренцията. "Има картелно споразумение, защото стартът беше даден в петък от bTV, но вчера към това действие се присъедини и ТВ7. Облагодетелстван е VIVACOM", обясни той. Тази миграция към друг оператор ще излезе солено. Подвеждането на потребителите ни накара да вземем отношение, каза Ганчев и добави, че Корпоративна банка стои зад тези споразумения. "Говорим за пряка инсценировка. bTV е най-малкият проблем тук. Сравнителният анализ на асоциацията показва, че Булсатком е с едни от най-ниските цени и може би това е причината", смята Янаки Ганчев.

Магдалена Георгиева от Българска асоциация на кабелните оператори смята, че стратегията на bTV е целенасочен опит, започнал от 2008 г., тази медийна група да получи максимален приход от своите разпространители. Част от членовете ни са получили в началото на декември предизвестия за едностранно прекратяване на договорите си с bTV, посочи тя. Имаме членове, не всички са в такава ситуация, но имаме такива, които към 1 януари не притежават валидни договори за излъчване на bTV и ще трябва да го прекратят, защото такива са законите. Отсъствието на договор категорично означава отсъствието и на сигнал", каза Георгиева.

Не би следвало една медия едностранно да прекратява договора си, защото поставя конкурентите в изключително нелоялна ситуация, добави тя. Георгиева обясни, че bTV предоставя своите програми само в пакет. Това задължително пакетиране е едно от основанията, които карат асоциацията да мисли за злоупотреба с господстващо положение на пазара от страна на bTV. Крайната цел на медията е да получи двойно или тройно увеличение на цената, на която предоставя своите програми, на който и да е оператор, подчерта тя.

Във връзка със случая от Асоциацията на потребителите на комуникационни и интернет услуги съобщиха още, че са изпратили писмо и до еврокомисаря по цифровите технологии Нели Крус, до председателя на СЕМ Георги Лозанов и до председателят на КРС Веселин Божков.

На пресконференцията нарекоха решението на ТВ7 да последва примера на bTV и да прекрати излъчването на програмите си по Булсатком "някаква криворазбрана съпричастност, солидаризация".

В същото време от медийната група разпространиха официално съобщение, в което се казва: "Към момента нямаме решение по казуса с Булсатком, независимо от усилията ни в тази посока. За съжаление дори нямаме изразена добра воля и гаранции от страна на оператора за преустановяване на дискриминационното и некоректното поведение спрямо bTV Media Group. Независимо от това, само заради вас, верните наши зрители, връщаме сигнала си към Булсатком за предстоящите празници, считано от днес, 23 декември, 16 часа". /БГНЕС