БДЖ е внесло искане в МТИТС искане за увеличение на цената на билетите с 5%, съобщи транспортният министър Ивайло Московски, предаде репортер на БГНЕС.
До няколко дни министерството ще излезе със становище по искането, но най-вероятно увеличението ще бъде одобрено. "Въпреки това цените на железопътния транспорт ще останат най-ниските в страната в сравнение с другите видове транспорт", подчерта Московски. Той призна, че не е чел мотивите за увеличение на цените.
Министърът коментира и днешното решение на кабинета "Пристанищен терминал Русе-запад" ДЗЗД да е концесионер на пристанищен терминал "Русе-запад". За 35-годишния срок на концесията обединението се е ангажирало да инвестира 12 222 000 лв. в развитие на инфраструктурата, съоръженията и предоставяната услуга, като не по-малко от 5 885 000 лв. ще бъдат вложени през първите шест години. Размерът на фиксираната част на годишното концесионно плащане е 120 000 лв. без ДДС, а очакваният средногодишен товарооборот в първите шест години от концесията ще бъде 176 445 тона.
"Това е поредната концесия, която успешно реализираме като политика в министерството. Последните концесии, които направихме показват, че това една успешна политика. При кризата и при липсата на възможност от страна на държавата да инвестира в пристанищна инфраструктура, фактите говорят, че привличането на частни инвеститори и публично-частното партньорство, каквото е концесията е един успешен начин да се развиват пристанищата", заяви Московски.
"Със сигурност голяма част от гарите ще бъдат предмет на публично-частно партньорство. В момента тече процедура за избор на изпълнител за модернизацията на Централна гара- София, след като бъде модернизирана ще преценим дали е по-удачно да я дадем на концесия, но в момента вървят процедури по концесиониране на гара Пловдив и гара Варна, където има заявен инвестиционен интерес, имаме готовност и за други гари да има публично- частно партньорство", добави той.
Московски изрази надежда, че ще в процедурата за приватизация на "БДЖ Товарни превози" ще се получи "хубаво състезание", за да се постигне най-високата цена и най-добрите параметри за "Товарни превози". /БГНЕС
Коментари
С Т О Я Н
Той призна, че не е чел мотивите за увеличение на цените.
Московски изрази надежда, че в процедурата за приватизация на "БДЖ Товарни превози" ще се получи "хубаво състезание", за да се постигне най-високата цена и най-добрите параметри
НА Е ЧЕЛ МОТИВИТЕ, НО ЩЕ ВДИГНЕ ЦЕНИТЕ ? КАК ТАКА ?
ЧЕ КОЙ Е ТОЗИ ГЛУПАК, КОЙТО ЩЕ ИНВЕСТИРА В НЕЩО ГУБЕЩО ?!
ДО КОГА ТЕЗИ ХАЙДУЦИ ЩЕ РАЗПРОДАВАТ, А СЛЕД ТОВА РАЗГРАБВАТ СЪТВОРЕНОТО ОТ РОДИТЕЛИТЕ НИ ?!
анонимен
В цял свят БДЖ е държавно-в България искат някой да се облажи.А ма който иска частно да си построи.Много е лесно с държавното да богатееш.