Макдоналдс ще замени играчките в известните си менюта Хепи Мийлс с образователни книги, за да увеличава грамотността на децата.
Веригата заведения за бързо хранене ще се превърне в най-големия дистрибутор на детски книги във Великобритания след като обяви плановете си да раздаде над 15 милиона книги в идните две години. Компанията ще работи в сътрудничество с Дорлинг Киндерсли и WH Смит по рекламната кампания, която започна тази седмица.
Макдоналдс, който често е обвиняван, че е сред причините за затлъстяването на децата, се надява да излъска имиджа си с инициативата Хепи Рийдърс. Менютата Хепи Мийлс на компанията, които използват ярки цветове и закачливи герои, за да продават бургери, чипс и пилешки хапки, бяха забранени в Чили и в някои американски щати заради твърдения, че вредят на здравето на децата.
Кампанията по четенето започна тази седмица с петседмично безплатно раздаване на книги в цялата страни и ще продължи до края на идната година, докогато общо 15 милиона книги ще бъдат раздадени. По една книга ще бъде поставена във всяко детско Хепи Мийл меню, което традиционно включва пластмасови играчки, рекламиращи филми и тв сериали.
Инициативата била вдъхновена от изследване на Националния литературен тръст, което показало, че само 50% от децата твърдят, че много обичат да четат. Компанията започнала пилотна схема миналата година и твърди, че 90% от родителите заявили, че искат повече подобни кампании. /БГНЕС
Коментари
Добави коментар