Община Шумен кандидатства с проект за финансиране по ОП “Развитие на човешките ресурси”
Община Шумен кандидатства с проект по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. Наименованието на проекта е „Обичам го това училище” и е на обща стойност 48 790 лв. Дейностите, заложени в проекта предвиждат организиране на футболно първенство за ученици до 8 –ми клас и реализирането на курс по съвременно танцово изкуство, в който желаещите ще изучават салса. При разработката на проекта експерти от Дирекция “Европейска интеграция и международно сътрудничество” са анализирани и приложени добри практики от скандинавските страни като Финландия, Швеция и Норвегия. По скандинавски модел в проекта „Обичам го това училище” е заложено насърчаване на училищни вокално-инструментални групи, като за целта се предвижда въвеждането на модули за обучение по китара, ударни инструменти, естрадно пеене и солфеж. Заедно с това е поставен акцент и върху един традиционно силен спорт като ориентирането.
Официални партньори на Община Шумен са: II ОУ „Д-р Петър Берон”, III ОУ „Димитър Благоев”, VI ОУ „Еньо Марковски”, спортен клуб по ориентиране „Мадарски конник”, както и фолклорен танцов ансамбъл „Гайтани”. Общият брой на учениците, които ще вземат участие при реализирането на проекта е 390, като всяка една от предвидените дейности ще се осъществи в рамките на две календарни години. Основната цел на проекта е да се създаде чувството на привързаност на учениците към собственото им училище.
ШУМ.БГ
637
10
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Параграф 22
Напънала се планината и родила ...?!
Приветствам развитието на спорта и на културата сред подрастващите като елемент от тяхното цялостно възпитание, но ако с 390 деца от три основни училища, един спортен клуб и един танцов състав ще се решават проблемите на развитието на човешките ресурси в тази община, жална ни майка!
А и нещо не мога да вдяна за връзката между фолклорния състав, който носи българското име "Гайтани" и салсата, но в това динамично време сигурно съм изтървал нещо в развитието на интонационната среда. Или на нашия фолклор му е писнало от сръбско - циганската чалга и е решил да се ориентира към латиноритмите, или гайтаните стават вече неотменен елемент в латинооблеклото. Глобалистика му е майката!
А сега сериозно! На фона на продължаващата стачка на учителите за някакво по-нормално възнаграждение все повече се очертава съществения проблем на службашите в местната и държавната власт в сферата на образованието - липсата на интелектуален потенциал да създадат истинска стратегия в този съществен сектор от цялостния процес на развитието на човешките ресурси. Ако някой се заблуждава, че с такива палеативни проекти ще създаде български модел на образованието, който да има има ефекта на ирландския, трябва да бъде върнат в основното училище и да седне на чина заедно с децата, които са сигурно целевата група на този проект. Проседявайки известно време на този чин да си даде отговор на въпроса - Защо европейските експерти считат нашите работници за най -ниско квалифицираните в Европа и до каква стерен футбола и салсата ще създадат висококвалифицирани специалисти, чрез които да се изгражда конкурентна икономика.
И ако ще се анализират приложени добри практики в страни като Финландия, Швеция и Норвегия да не се вторачват в онова, което е най-лесно за виждане, защото и трите страни имат действително много интересни постижения в развитието на човешките си ресурси.
Ин
Тези в Общината изобщо не са наясно с работата и целите на оперативните програми, какви ли глупости ще забъркат в бъдеще, ако разбира се си останат на старите "местенца"
родител
Аз като родител - не искам децата ми да израстват на улицата, или из дискотеките, искам да имат възможно повече занимания, които да ги възпитават във всяка една сфера, а това е част от възпитанието. Благодаря на общината и успех!
реалист
аз ако съм на тези общински служители отдавна щях да съм напуснал,за 300 лв.заплата!?и тези,които се правят тук,че разбират нещо от проекти ще бъдат смачкани от тези млади служители,които работят там и са генератор на идеи.
Знаещ
Този тук -§ 22 и Ин, който разбрах, че иска от училище по 1800 лв. за да му изработи проект е ясно защо реагира по този начин и всички ще се сетят...хах...
Ico
AAAAAAA otgovorili sa ti skapa mi gerguovdenke ot 8-to musto v listata
Тодор до Параграф 22
Не ми се е случвало да коментирам коментари, но най-опасна е посредствеността скрита в критика от "специалисти".
Сега по същество - ако "Праграф 22" наистина имаше представа за какво пише, щеше да знае, че в правилата за кандидатстване по схемата за безвъзмедна помощ "Да направим училището привлекателно за младите хора" много ясно е казано (и все пак да посоча с. 18 от Насоките), че Общината може да кандидатсва само веднъж като водеща организация. Точно поради това, експертите са заложили дейности, които ще обхванат възможно най-голям брой ученици от всички училища, които ученици по собствено желание са заявили участие в планираните дейности. По собствено желание, а не задължително водени по учебни кръжоци и курсове, които (има безброй примери) единствено ги пренатоварват и в крайна сметка отблъскват. Дейностите са съобразени с реалните желания на учениците. На кое момче не му се рита топка, на кое момиченце не му се танцува, кой ученик не би искал да отиде на поход със съучениците в планината или пък да се похвали пред класа, че може да свири на китара и т.н. и т.н. Това е. Никой не си и помислял да "създава българския модел на обазование", а просто да предостави възможности на учениците да се забавляват. Наистина, трябва да е огромна липсата на интелектуален потенциал, за да не бъде разбрана идеята на проекта, който и на всичкото отгоре се казва "Обичам го това училище"
Официално училищата - партньори на Общината са три, но в дейностите ще вземат участие всички 12 училища на територията на Общината, където има начална и основна степен на средното образование. Така реално децата ще вземат участие в тази програма, а не просто дейностите да се отчитат по документи.
Ако Насоките предоставяха възможност Община Шумен щеше да кандидатства с огромен брой проекти, които да обхващат огромен брой ученици. НО ТОВА НЕ Е ВЪЗМОЖНО И ИЗРИЧНО Е ПОСОЧЕНО В ПРАВИЛАТА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ!!! Ето къде проличава, че "Параграф 22" , изобщо не знае за какво иде реч и от това произтича потресаващо неадекватната линия на неговото разсъждение. Само в резултат на изключителна некомпетентност някой би си помислил, че целта на един проект на стойност 50 хил. лева е да реши проблемът с "човешките ресурси в тази община". Абсурдно, нали? И за това този проект не си поставя такива задачи. Смисълът на подобни дейности е да създаде чувство на привързаност към училището от страна на учениците (а, ама то го пише в статията, ц,ц,ц!!!), по възможно най-простичкия начин - предоставяйки им възможност да се занимават с това, което желаят. Това, че Община Шумен участва като партньор на всяко едно училище решило да направи свой проект по тази схема за безвъзмездна финансова помощ е съвсем друга тема. Но на въпроса:
ЦЕЛТА НА ПРОЕКТА "ОБИЧАМ ГО ТОВА УЧИЛИЩЕ" НЕ Е И ДА СЪЗДАВА ВИСОКОКВАЛИФИЦИРАНИ СПЕЦИАЛИСТИ, ЧРЕЗ КОИТО ДА СЕ ИЗГРАЖДА КОНКУРЕНТНА ИКОНОМИКА. Ако "Параграф 22" смята, че тези висококвалифицирани специалисти се изграждат в началната и основната степен на образование, т.с. до 8-ми клас, аз няма какво повече да кажа. Само това, че и в Ирландия трудно ще се намерят висококвалифицирани специалисти шестокласници...например.
И накрая едно напомняне: Внимание! Посредствеността е забавна само дотогава, докато е на теория.
nqkoi
Paragraf 22 - simvol na absurd Mnogo dobre si si izbrala nicka. Opasno e da si tolkowa elementarna
някои
и стига с тази критика на всичко полезно, накъде сме тръгнали като сами си проваляме добрите идеи